26

Re: Biscuit barbietaart Met harde gele ringen wie kan mij helpen

als ik met een breinaald ga prikken of hij gaar is, dan komt er om het gaatje aan de bovenkant (en onderkant als ik tot de bodem ga) een harde plek.
misschien zo vaak geprikt?

27

Onwijs bedankt voor al het meedenken...er komen geen stukken van mijn mixer, ik heb het nu bij 2 pakken bakzolder mix (de ene erger dan de ander) en bij 1 pak funcake mix (het minst erg) en ik heb het niet bij mijn eigen biscuits.....zou ik dan toevallig 3 pakken met te veel gluten hebben? Korter/langer mixen lijkt geen invloed te hebben. Ik prik niet meer met een sateprikker, maar ik voel met mijn hand aan de veerkracht of de taart gaar is...tja het blijft een raadsel maar ik vertrouw niet echt meer op de mixen. Iemand nog een idee voor een goede mix die nooit misgaat ;-)

Geluk vermenigvuldigt zich, wanneer je haar deelt.

28

:think: heb je al een oventhermometer geprobeerd? Bak je ook andere dingen en gaan die wel goed?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

29

Heb net nog heerlijke cupcakes uit de oven gehaald die in 30 minuten goed zijn op 175 graden....en mijn biscuitmix vanochtend is weer mislukt....Het zit dus onderin de taart in een cirkel om het midden heen. Het midden is helemaal gaar. Het lijkt wel rubber....en zelf bij een taartje van 15 cm gaat het niet goed...Ik kan wel huilen ik wil zo graag bakken en decoreren maar na al deze mislukte pogingen begin ik de moed te verliezen....misschien moet ik nooit meer mixen gebruiken maar ik vind de structuur van de biscuit van de mix zo fijn en ze worden zo mooi hoog....

30

Cupcakejes 30 min. op 175 graden is wel erg lang, misschien is je oven toch niet helemaal goed wat temperatuur betreft.

31

Gos, vind het wel sneu voor je.

Ik gebruik zelf nooit mix, dus daar heb ik geen verstand van. Dus een harde ring onderin..  :think:  :think: en bij verschillende mixen..:think:  :think: Lijkt dat de temperatuur niet goed verdeeld wordt. Als het niet de gluten zijn, dan is dat stuk waarschijnlijk overbakken.

- met welke bakvorm heb je de laatste gebakken/ je plastike vorm, of inmiddels met een bakpan?
- Misschien zijn bake-even strips iets voor je. Die remmen de garing aan de buitenring af, zodat er meer kans is op evenredige garing door de hele vorm.
- Staat je bakvorm op een rooster? In het midden van de oven? Kan er genoeg lucht omheen circuleren?
- had je al eens met oplopende temperatuur gewerkt? 15 minuten 140, 15 minuten 160 en de laatste minuten 160+. Dan krijgt het beslag ook meer de kans om rustig te rijzen en garen.
- Zit het niet te lang in de oven? Echt bij de eerste minuut dat het veerkrachtig is eruit halen.
- Tussendoor zo min mogelijk oven openen. Zeker eerste 35 minuten niet (bij rustige temperatuur tenminste, en afhankelijk van bakformaat).

32

Ik bak met PMe pannen in midden van oven. Ik heb alles geprobeerd, temp. Laten oPlopen ook

33

Ik bak met PMe pannen in midden van oven. Ik heb alles geprobeerd, temp. Laten oPlopen ook

34

Oh dat was mijn halve bericht maar... Ik doe oven pas na 35 min open en heb conventioneel en hete lucht geprobeerd.nu weer met recept van hier met maïzena en ging wel goed maar wordt niet hoger dan 5 cm...misschien met bakpoeder proberen...zo lief dat jullie zo meedenken