1

Onderwerp: Verjaardagstaart voor mijn ouders!

Hai!
Omdat mijn ouders allebei 41 zijn geworden geven zij volgende week een feestje voor ongeveer 50 man. Nu wil ik graag een stapeltaart maken, en omdat dit mijn eerste keer wordt wil ik 'simpel' beginnen met 2 taarten.
Nu ben ik nog niet zo heel lang bezig met taarten maken, dus ik wilde vragen of jullie mij wat inspiratie/tips/plaatjes kunnen geven?
Ik wil dus graag een sierlijke stapeltaart, liefst met lekker veel kleur. Nu weet ik niet helemaal wat ik dan het beste al rand decoratie kan doen? Ik zat te denken aan een strikrand op de bovenste taart en de op de onderste taart verticale strepen van verschillende kleuren.. Is dit een beetje te doen?
Daarnaast wil ik de taart wel van iets persoonlijks voorzien, maar ik heb nog nooit iets geboetseerd. Mijn moeder houdt bijvoorbeeld veel van dieren (honden, paarden) en mijn vader vist graag. Hebben jullie hier misschien een ideetje voor?

Verder koop ik altijd gekleurde marsepein en fondant, maar ik heb wel kleurstof van wilton, die icing gel (deze gebruik ik alleen voor het kleuren van creme voor de toef op een cupcake). Kan ik beter witte marsepein kopen en deze kleuren?

Misschien dat jullie ooit al een taart gemaakt hebben waar ik inspiratie uit kan halen? Dan zie ik graag een foto!

Alvast bedankt!

Nu eindelijk ook voor mij een hobby-website: www.nikitaart.nl en www.facebook.nl/nikitaarten

2

Re: Verjaardagstaart voor mijn ouders!

Een strik is altijd mooi, ik zou er nu alvast mee beginnen zodat hij goed kan drogen. Strepen op de zijkant vind ik ook mooi, probeer ze zo recht mogelijk te snijden en varieer in de afstand tussen de strepen om een speels effect te krijgen. Ik denk dat je er slim aan doet te snuffelen bij de how-to's, inspiratie op te doen op het forum met de zoekfunctie (zoek bijvoorbeeld op vissen of paarden) en filmpjes op youtube.

Je kunt witte marsepein zelf kleuren. Rood en zwart koop ik zelf altijd, want die zijn lastig goed te krijgen.

Tieneke