1

Onderwerp: bakvorm 27 cm (maar dan?)

Ik ga vandaag voor het eerst een taart maken.Heb een bakvorm van 27 cm maar  kan nergens zon lijstje vinden als deze voor de taartbodem te maken

Ingrediënten
5 eieren
150 gr. suiker
125 gr. bloem
25 gr. maizena
zakje vanillesuiker
zout
(dit is voor 24 cm

zoek der dus een voor 27 of weet iemand zo wat ik nodig heb XD

alvast bedankt

liefs Carola

Re: bakvorm 27 cm (maar dan?)

Djehr heeft een heel mooi lijstje!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201922

Je kan zelf kiezen welke hoogte je je biscuit wilt laten worden en dan aflezen hoeveel erin moet.
Even het gemiddelde tussen 26 en 28 nemen.

3

en om precies te zijn 27 cm doorsnede

5 cm hoog = 2,9 liter (= 5,8 x de ingrediënten)
6 cm hoog = 3,4 liter (= 6,8 x de ingrediënten)
7 cm hoog = 4 liter (= 8 x de ingrediënten)
7,5 cm hoog = 4,3 liter (= 8,6 x de ingrediënten)
8 cm hoog = 4,6 liter (= 9,2 x de ingrediënten)
9 cm hoog = 5,2 liter (= 10,4 x de ingrediënten)
10 cm hoog = 5,7 liter (= 11,4 x de ingrediënten)

:)

4

de liter inhoud klopte niet kwam op 2/5 liter das toch de 24 cm? dus heb dat aan gehouden maar en de bakvorm is goed gevult hahaha

5 Laatst bewerkt door djehr (23-07-2012 15:16)

Naomy schreef:

de liter inhoud klopte niet kwam op 2/5 liter das toch de 24 cm? dus heb dat aan gehouden maar en de bakvorm is goed gevult hahaha

Is je bakvom dan maar zo laag of is hij geen 27 cm? Want als je de inhoud van je ronde bakvorm berekent (wiskundige formule van een cilinder) dan kom ik bij 5 cm toch echt op 2,9 liter uit  :think:

Misschien een gekke vraag maar zou je voor mij de doorsnede van je bakvorm willen meten? ga nu toch ernstig twijfelen...

6

djehr schreef:
Naomy schreef:

Is je bakvom dan maar zo laag of is hij geen 27 cm? Want als je de inhoud van je ronde bakvorm berekent (wiskundige formule van een cilinder) dan kom ik bij 5 cm toch echt op 2,9 liter uit  :think:

Misschien een gekke vraag maar zou je voor mij de doorsnede van je bakvorm willen meten? ga nu toch ernstig twijfelen...

Wiskundig gezien heb je helemaal gelijk hoor!
De maat van de bakvorm zal waarschijnlijk (veel) afwijken.

Dat is toch een TAART waard!

7

Hij is 6 cm hoog  maar is zon rubber ding morgen een ijzere halen want de bodem was nu te laag dus ondanks dat toch versierd haha dus morgen nog een poging XD

8

Heb deze besteld.20 x 7,5cm  want zon rubber geval is niks