1

Onderwerp: Mijn eerste taart: alle tips zijn welkom!

Hallo allemaal!

Ik wil graag mijn eerste taart gaan maken. Nu heb ik al het een en ander uit boeken en internet kunnen halen. Maar heb toch nog een paar twijfels. Hebben jullie nog ideeen voor mij?

http://farm4.staticflickr.com/3288/2686071364_ef2f346c79.jpg

Mijn idee:
2 bakvormen : 20 cm en 15 cm met daaronder een cakedrum van 25 cm. Of zou een cakedrum van 30 cm beter zijn?

Kan ik beter witte fondant kopen met kleurstof of groene fondant en daarnaast nog witte fondant met kleurstof voor de decoraties? En moet ik dan kleurstof pasta nemen of vloeibare kleurstof?

Voor de grassprietjes wil ik graag een spuitzak met de Wilton tip 230 gebruiken. (te vinden in de webshop)
Moet ik rolfondant daarvoor gebruiken of royal icing?
En hebben jullie tips voor mij qua uitstekers? Met welke krijg je het mooiste resultaat?

De madeliefjes maak ik met een van de 2 volgende uitstekers:
PME Sunflower of JEM 6 Petal Daisy (te vinden in de webshop)
Moet ik achteraf het gele bolletje erop doen, of al in het vormpje?

En mijn laatste vraag. Moet ik voor de bij, lieveheersbeestje, rups en slakken royal icing gebruiken of rolfondant?

Al jullie tips zijn welkom!

2

Re: Mijn eerste taart: alle tips zijn welkom!

Ik zou zelf een cakedrum nmen van 30 cm en die leuk bekleden.
Zelf zou ik witte fondant kopen met kleurstof. Van de vloeibare kleurstof kan je fondant nogal plakkerig worden, ik gebruik altijd kleurpasta.
De grasspreitjes zijn volgens mij gemaakt mer ri of gekleurde bc, niet met fondant. Heb je dus ook geen uitsteker voor nodig.
Bij de madeliefjes doe je het gele hart pas erop na het uitsteken.
De beestjes zijn gemaakt van rolfonfant en niet van ri.
Vind wel dat je gelijk een moeilijke taart wil maken voor je eerste keer. Zet je een foto erop als ie klaar is? Ben wel erg benieuwd. Veel plezier en succes!
Oja, wel in je onderste taart douwels doen hoor tegen het inzakken van je taart.

Trotse mama van Tim en Cas!

3 Laatst bewerkt door Ekennaj (23-07-2012 12:23)

haffie98 schreef:

Ik zou zelf een cakedrum nmen van 30 cm en die leuk bekleden.
Zelf zou ik witte fondant kopen met kleurstof. Van de vloeibare kleurstof kan je fondant nogal plakkerig worden, ik gebruik altijd kleurpasta.
De grasspreitjes zijn volgens mij gemaakt mer ri of gekleurde bc, niet met fondant. Heb je dus ook geen uitsteker voor nodig.
Bij de madeliefjes doe je het gele hart pas erop na het uitsteken.
De beestjes zijn gemaakt van rolfonfant en niet van ri.
Vind wel dat je gelijk een moeilijke taart wil maken voor je eerste keer. Zet je een foto erop als ie klaar is? Ben wel erg benieuwd. Veel plezier en succes!
Oja, wel in je onderste taart douwels doen hoor tegen het inzakken van je taart.

Bedankt voor je snelle reactie en alle tips!

Ik was al in de webshop aan het zoeken naar kleurpasta, maar kan die nergens vinden? Welke kan ik daarvoor het beste gebruiken?

Het leek mij ook niet de makkelijkste taart maar leg de lat altijd erg hoog voor mezelf  ;)  En als ie mislukt? Tja van fouten leer je het meest zeggen ze  :) 

Oja ik had gelezen dat 4 dowels voor een taart van 20 cm voldoende is. Klopt toch?

Ik zal zeker een foto erop zetten. Ik ga er deze week aan beginnen dus de foto zal ik er over enkele dagen op zetten.

Ben benieuwd!

4

Ik heb kleurenpasta van Wilton. 8 kleuren in 1 doosje.
Dat is wel waar dat je van je fouten leert. Vind het knap van je hoor! Ik begin zelf altijd met iets makkelijks en dat probeer ik dan op te bouwen.
4 dowels is meer dan voldoende. Zelf heb ik bij de bruidstaart van m'n ouders 3 dowels gebruikt voor dezelfde maat en dat ging prima.
Veel plezier en succes met je taart maken en ben benieuwd naar de foto

Trotse mama van Tim en Cas!