1 Laatst bewerkt door figarodt (24-07-2012 00:09)

Onderwerp: Cupcakes versieren met klrine meisjes van 4 en 5

Mijn dochter heeft mij gevraagd een cupcakes versieren workshop te houden op het verjaardagsfeestje van één van mijn kleindochtertjes die 4 wordt.
Het gaat om 6 of 7 meisjes van 4 en 5. Ik vraag me af wat de beste manier is. Ik weet niet of ik van te voren allerlei vormpjes uit moet steken (bloemetjes, vlindertjes, hartjes enz. of die juist samen met de meisjes uit te steken. Ik krijg graag advies van ervaren workshop mensen.
Alvast bedankt
Dieuwke

Re: Cupcakes versieren met klrine meisjes van 4 en 5

ik heb een paar workshops op een bso gegeven met deze leeftijd. sommige kunnen al wel wat zelf maar een lapje uitrollen dat gaat nog niet. ze kunnen wel zelf wat dingen uitsteken en erop leggen. ik had een jongeteje dat een bij wilde en toen nog 6 andere kinderen. dan doe ik het als volgt: zelf twee lappen uitrollen en reepjes snijden. zelf kunnen ze dit dan in de goede volgorde leggen en met eetbare stift 2 oogjes tekenen.
mocht je nog meer adviezen willen hebben mail me dan even. eind aug ga ik weer terug naar dezelfde bso omdat ik het zo leuk deed. (bso is buitenschoolse opvang, geen idee of ze die ook in israel hebben)

kijk ook eens op mijn website en laat een berichtje achter: http://miggels-taart.webklik.nl/page/homepage. Dank je wel.

3

figarodt schreef:

Mijn dochter heeft mij gevraagd een cupcakes versieren workshop te houden op het verjaardagsfeestje van één van mijn kleindochtertjes die 4 wordt.
Het gaat om 6 of 7 meisjes van 4 en 5. Ik vraag me af wat de beste manier is. Ik weet niet of ik van te voren allerlei vormpjes uit moet steken (bloemetjes, vlindertjes, hartjes enz. of die juist samen met de meisjes uit te steken. Ik krijg graag advies van ervaren workshop mensen.
Alvast bedankt
Dieuwke

4

Mijn dochter heeft mij gevraagd cupcakes te versieren op het verjaardagsfeestje van één van mijn kleindochtertjes die 4 wordt met
6 of 7 meisjes van 4 en 5. Een soort kleuterworkshop dus. Ik vraag me af wat de beste manier is om dat te doen. Ik weet niet of ik van te voren allerlei vormpjes uit moet steken (bloemetjes, vlindertjes, hartjes enz. of die juist samen met de meisjes uit te steken. Ik krijg graag advies van ervaren workshop mensen.
Alvast bedankt voor ideeenl

ik heb je ook geantwoord in het topic voor workshops vraag en aanbod.

kijk ook eens op mijn website en laat een berichtje achter: http://miggels-taart.webklik.nl/page/homepage. Dank je wel.

6

Ik knutsel regelmatig met kindertjes en ik zou ze gewoon lekker zelf uit laten steken. Het fondant niet te dun uitrollen en de onderplaat met crisco ( of een ander plantaardig vet) licht invetten zodat het fondant makkelijk loslaat. Ik zou geen plungers gebruiken maar koekjes-uitstekers, tenzij je weet wat voor kindertjes je erbij krijgt. (Zijn zij gewend om voorzichtig met je spullen om te gaan). Ik zou met een gerust hart met ze aan het werk gaan.
Veel plezier! (oja en gefeliciteerd met je kleindochter  :+ )

7

V&A workshops is bedoeld voor aanbod en vraag naar workshops, niet over ;)

[MOVE + MERGE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag