1 Laatst bewerkt door martina81 (23-07-2012 20:47)

Onderwerp: mijn eerste taarten, feedback please

ik ben net begonnen sinds december met de hobby en ben al aardig verslaafd
het is zooooo leuk om te doen, echte ontspanning

ik heb zoveel ideeen gekregen door het forum te lezen, echt super

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OHWD8KRC-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EOB7AOW7-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FCMSVXDN-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CFQGMRTG-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OSOIYUOD-D.jpg

2

Re: mijn eerste taarten, feedback please

Leuk, die Buurman&Buurman-taart!

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

3

ik vind al je taarten erg mooi gemaakt. strak bekleed en mooi versierd. je boetseersels zijn ook supergoed gemaakt, ik heb me er nog niet aan gewaagd.
eigenlijk niets op aan te merken, maar je vroeg om feedback  :) , misschien is het nog mooier als je ze wat hoger bakt.

4

prachtige taarten zeg, vooral je darts-taart en buurman&buurman taart, hartstikke mooi !!

Groetjes, Conny

5

heel leuke taarten!

Ik ga er nog eentje maken!

6

bedankt renata2,

de eersten zijn inderdaad lager las de rest, dit was ivm goedkope bakmixen
ik heb ze nu bij de taartwinkel weg en nu worden ze zo ongeveer 7 a 8 cm hoog, dat is een mooie hoogte toch voor een 25 cm taart?

7

Hoi Martina!

Hele mooie taarten hoor! Ik vind ze er super uit zien voor eerste taarten. Ik ken het van mezelf dat je steeds meer inspiratie op doet en steeds meer wilt uitproberen. Ik ben zelf ongeveer 2 jaar aan het bakken en heb nog lang niet alles uitgeprobeerd wat ik zou willen uitproberen :)

Je vroeg om tips, dus bij deze een paar tips:

De taarten zijn inderdaad iets minder hoog dan ze zouden kunnen zijn. Je geeft aan dat het de bakmix kan zijn. Dat kan inderdaad, maar een goede temperatuur van de oven doet ook wonderen.
Ik kan het niet zo heel goed zien, maar het lijkt alsof de eerste taart ook bol loopt van boven (misschien is het niet zo, maar lijkt het zo hoor). Draai je je taarten om? Het is makkelijker en mooier om van de onderkant de bovenkant te maken (die is namelijk altijd strakker en zonder bubbels).

Je roosjes op de eerste taart zijn leuk geworden! Ik vind het een mooie kleur, beetje zalm. Je kunt ze nog iets echter laten lijken door de bloemblaadjes een beetje meer te "vouwen". Het heeft mij heel erg geholpen om gewoon een keer een echte roos ernaast te leggen, en goed te letten op alle vouwtjes en ribbeltjes in een roos.
(volgens mij heb je dit ook al geprobeerd bij de derde taart, want die roosjes lijken al veel echter).

De paarse taart is erg mooi. Leuk met al die kleuren en het kussen-effect aan de zijkant. Ik zou persoonlijk het fondant/marsepein van de bloemen verder uitrollen. Zeker omdat je zo veel bloemen op elkaar legt (is leuk hoor). Maar dan wordt het zo'n grote hap fondant!

Je dartbord en buurman&buurman zijn geweldig!

Verder zie ik bij alle taarten dat je de onderkant nog moeilijk vindt om recht te krijgen. Oefening baart kunst natuurlijk (steeds verder uitwrijven, en de lap fondant onderaan weer verleggen en langzaam naar beneden werken). Maar als het nu niet helemaal zo is geworden als je wilde, kan je het mooi afwerken met een sierrand (zoals bij de paarse taart). Een lint ofzo, is ook altijd leuk!

Ik hoop dat je het niet ziet als kritiek, want nogmaals je (eerste) taarten zijn echt heel erg goed! Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt!

Groetjes Patricia

www.feestgemak.com --> voor taarten en meer!

8

Ik vindt je taarten erg leuk!

supertof van patjepie om je zoveel tips te geven, niks meer aan toe te voegen! ;)

9

beste patricia,

onwijs bedankt voor alle tips ik kan hier echt veel mee
de allereerste had ik inderdaad niet omgedraaid , de rest wel
heb al een aantal keer gehad bij te dun uitrollen gaat het scheuren, maar ben nu
net sinds december begonnen en ik ben zelf nu echt pas supertrots op de
buurman en buurman taart, die is echt naar mijn zin gegaan

ik lees inmiddels veel op het forum dus hopelijk worden ze binnenkort steeds mooier en beter

nogmaals super bedankt voor al je tips

10

ik ben een beginner wat betreft taarten maken, en ik vindt deze van jou heel erg mooi gemaakt

vrienden zijn net als de sterren,
je kunt ze niet altijd zien, maar ze zijn er wel.

Hele leuke en mooie taarten! De hoogte is al benoemd en verder heb ik, ook als beginner, er weinig op aan te merken (tips)
Vind je lettertype van je 'oma' taart erg mooi. Welke set is dat?
Ben nog op zoek naar een mooie set.

12

martina81 schreef:

beste patricia,

onwijs bedankt voor alle tips ik kan hier echt veel mee
de allereerste had ik inderdaad niet omgedraaid , de rest wel
heb al een aantal keer gehad bij te dun uitrollen gaat het scheuren, maar ben nu
net sinds december begonnen en ik ben zelf nu echt pas supertrots op de
buurman en buurman taart, die is echt naar mijn zin gegaan

ik lees inmiddels veel op het forum dus hopelijk worden ze binnenkort steeds mooier en beter

nogmaals super bedankt voor al je tips

Heel graag gedaan :)

www.feestgemak.com --> voor taarten en meer!