1

Onderwerp: Houdbaarheid bavarois

Hoi allemaal,

Ik ben een nieuwe hobby bakster en ga morgen mijn eerste taart maken. En wel voor de 1e verjaardag van mijn dochtertje :) .
Nu ga ik voor de vulling een vruchtenbavarois met o.a. slagroom en verse aardbeien maken. Nu wil ik deze eigenlijk vanavond maken aangezien deze minimaal 3 uur moet opstijven, maar de taart wordt dus morgen pas verwerkt en woensdag pas gegeten. Is dit wel oke ivm de houdbaarheid. Kort gezegd is mijn vraag dus hoe lang verse bavarois houdbaar is in de koeling.

ik hoor het graag van jullie, thanx!
groetjes,
Kelly

2

Re: Houdbaarheid bavarois

Ja hoor, mits deze niet te lang buiten de koelkast staat moet het kunnen.
Succes ermee!

Dat is toch een TAART waard!

3

De meningen zijn erover verdeeld, maar ik heb de ervaring dat het best mogelijk is om verse bavarois 2-3 dagen te bewaren in de koelkast.

Waar je wel moet op letten is om de taart tijdens het decoreren regelmatig terug in de koelkast te zetten. Dus beter de decoraties voorbereiden terwijl de taart in de koeling staat, zodat het zo min mogelijk ongekoeld blijft.

Eens de taart is afgesmeerd en bekleed met fondant/marsepein, is er ook wel een isolatielaagje rond de taart, dat is weer een voordeel.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Officieel geldt voor zowel slagroom vulling als verse aardbeien 2 dagen bewaren.. :nooo , maar in de praktijk gaat het meestal goed, dus aangezien je niet voor anderen bakt.. :Y . Hoewel ..  :s het weer nu buiten wel héél heet is, dus is 15 minuten buiten de koelkast nu al snel te lang met zo'n kwetsbare vulling die ook al lang mee moet..

5 Laatst bewerkt door etmc (23-07-2012 21:06)

vooral met kinderen en bejaarden zou k t niet te lang bewaren. ik hou altijd een dag aan...

en niet onbelangrijk, niet 3 uur op tafel laten staan, helemaal niet met deze temperaturen

6

ja, met de hitte die voor morgen voorspeld is, is niet alleen de houdbaarheid van belang, maar ook hoe je met de taart omgaat tijdens bekleden en versieren. Eigenlijk zou ik het je willen afraden...
Maar als je het toch doet, echt steeds in de koelkast!!
(dus versiering klaarmaken, taart erbij, opplakken, en weer terug in kk, dan weer wat versiering klaarmaken etc...)

Groetjes, Dorothea.

7

ik zou hem morgen vullen....
je weet niet of de taart meteen opkomt..

8

Goedemorgen meiden,

Nav jullie berichten heb ik er toch voor gekozen om de bavarois vandaag pas te maken. Helemaal gezien de temperatuur nu. Iig bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Kelly