Onderwerp: Aantal vraagjes over Oreo vulling

Lieve taartenbakkster,

Waarschijnlijk zijn mijn vragen hier al veel vaker gesteld, maar hoe ik ook zoek, ik kom er niet aan uit.
Daarom maar even een nieuw berichtje.

Ik wil een traat gaan maken en voor de vulling Oreo-koekjes gebruiken. Het recept hiervoor heb ik al gevonden op de site.
Hierbij mijn vragen:

1) Moet ik de koekjes in kleinere stukjes breken en dan door de botercreme mengen?

2) wat is het lekkerste en het minste machtig: mengen in botercreme, banketbakkersroom of slagroom?

3) wat is een lekker combinatievulling bij de Oreo vulling?
Ik dacht zelf er iets van fruit bij te doen om het wat frisser te maken.

Ben nog niet zo ervaren,  :o  dus alle hulp en tips zijn meer dan welkom  :) !

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,
Annemiek.

2

Re: Aantal vraagjes over Oreo vulling

:9 Oreo-koekjes!

Eerst en vooral even zeggen dat ik je gemeld heb want je staat in de verkeerde rubriek. Deze is om recepten te delen, niet om te vragen.

Om antwoord te geven:
1) de oreokoekjes moeten in kleine stukjes gebroken worden, of je kan ze vermalen met een mixer tot de grootte die je zelf wil (als je blijft doormalen, krijg je oreo-zand ;))
2) botercrème is het meest machtige, slagroom is lekker, banketbakkersroom is wat machtiger maar minder vet. Je kan ook Zwitserse room maken, een mix van 1 deel slagroom met 2 delen banketbakkersroom. Ook heel lekker!
3) ik neem ook graag wat fruit of iets zurigs tegenover al dat zoet. Ik denk dat frambozen of aardbeien wel lekker zijn bij oreo-vulling. Of eventueel iets met munt (maar dat moet je wel graag lusten).

Veel succes!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Halen jullie die creme eerst van de koekjes af?

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

5

Ik niet, nee.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

6

Ik ook niet. Gewoon even met de roller erover heen tot het stukjes zijn. Dan door de bc en smullen maar!  :9
Idd heerlijk met rode vruchten of lemoncurd.  :Y

Dat is toch een TAART waard!

Lieve meiden,

bedankt voor jullie berichtjes en hulp!
Ik ga volgende week aan de slag. Zal laten weten hoe het geworden is!