1

Onderwerp: Help spoedvraagje :(

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik wil de aardbeienmousse maken uit de recepten maar ben zo dom geweest te vergeten de limoen te kopen waar het recept om vraagt.

Citroen heb ik ook al niet in huis, maar wel zo'n knijpflesje citroen. Zou ik dat kunnen gebruiken en zo ja hoeveel? Het recept vraagt om het sap van een halve limoen.

Bedankt vast voor jullie hulp!!!

2

Re: Help spoedvraagje :(

Ik zou gewoon een paar druppels doen. Lijkt mij niet veel uitmaken of je citroen of limoen gebruikt.

What doesn't kill you, makes you stronger

3

Bedankt Jeje! Ik ga het gewoon proberen..

Ik ben bang dat ik te laat ben. Maar is vast goed gekomen als je zoals hierboven staat een paar druppels hebt gebruikt.

Citroen smaakt natuurlijk wat anders dan limoen, dus maakt wel uit qua smaak (maar dat zal voor jou natuurlijk ook niet nieuw zijn) Maar heeft wel bijna zelfde zuurgraad dus wel goed te vervangen. Een knijpflesje is veel geconcentreerder dan gewoon sap. (is ingedampt en wat conserveermiddelen aan toegevoegd) Ik las dat er in een siciliaflesje 5 citroenen gaan..  Misschien een theelepel of 2?

5

Bedankt voor jullie hulp! Heb er gisteravnod 2 kleine sprietjes van ingedaan en hij smaakte heerlijk!

Ik had 1 laag banketbakkersroom met daarop aardbeien en daarop slagroom die gezoet was met wat aardbeienjam, de andere laag was de mousse met ook daarop verse aardbeien. Echt een aanrader!

6

:think: als ik geen limoen heb, gebruik ik zo'n limoenflesje  :Y  Wel veel meer dan een paar druppels :think: doe dan iets van 2 hele dikke stralen (flesje plat knijpen ;) ).

Heb ergens gevonden dat sap van een halve limoen 25cc is, een keer uitgeprobeerd (elke limoen is anders zou je denken), maar het klopt :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7 Laatst bewerkt door Carien (22-07-2012 21:32)

het limoensapflesje (115ml) is goed voor 8 limoenen zie ik  :) ; dus daar moet je dan 1/16e van gebruiken :think:  da's 7cc :)  en 1 theelepel is 10cc, dussssss ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl