1 Laatst bewerkt door wildenbergm (28-06-2012 08:40)

Onderwerp: Hoe geboorte cc invriezen

Weet dat het kan maar hoe vriezen jullie ze in?

In taartdoos zonder zak of met zak erom heen?
In zak
In afsluitbare doos

En hoe ontdooien jullie ze.

In koelkast met of zonder zak
Op kamer temp. Met of zonder doos,deksel,zak.

Ze zijn gedecoreerd. Met zilverenballetjes , en icing met naam (twijfel of ik die na ontdooien erop doe) zou ik ze überhaupt zo wel invriezen?

Ik ben sep uitgeteld van mijn vierde.
Nu willen de kids ipv beschuit de cc trakteren. Maar moet ze echt van te voren maken omdat ik er 90 nodig heb. :D

Groetjes michelle

Hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vragen.

2

Re: Hoe geboorte cc invriezen

Vragen over invriezen en ontdooien: [MOVE] -> taartdecoratie algemeen

3

Thankssss

4

ik zit een beetje met dezelfde vraag, dus ik lees even mee!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

5 Laatst bewerkt door kaatjuh (22-07-2012 13:34)

ow nog geen reactie zie ik. Ik vries heeeel vaak mijn cc's in, wil echt niet alles opeten in 1 keer. Omdat ik altijd swiss merengue bc gebruik voor de cuppies maak ik altijd voor 12 cc's of meer, anders is dat echt niet te doen.

Maar ik vries ze in in een cupcakedoos en dan een pedaalemmerzakje erom. Meestal per 6 stuks, maar heb ook dozen voor 12 stuks. Onlangs heb ik de geboortecc's gemaakt voor een vriendin en die ik heb ik in etappes gemaakt en steeds ingevroren.
Ontdooien in een doosje op het aanrecht zonder zak. Na 2 uur helemaal goed. Versiering die er op moest liggen (plakje fondant met patchwork babycutter een figuurtje erin) was los afgegeven aan hun en ze legden na het ontdooien op elke cc een plaatje.

Ik ben er achter gekomen dat ik cc doosjes van 4 stuks heb die niet een rondje hebben waar de cc in staat, maar een extra vingerstukje zeg maar, dus meer een rondje met oren als vorm (snappie) . Ik heb gemerkt dat in deze doosjes de papiertjes soms willen loslaten op die open stukjes. Dus in ontdooi niet in die doosjes maar in doosjes met een inlay met rondjes.

Succes!

6

Ik was dit topic uit het oog verloren, maar heb ondertussen door experimenteren wel een manier gevonden die heel goed gewerkt heeft.

Mijn cupcakes werden in een doos met zak rond ingevroren. De avond van tevoren hebben we ze uit de vriezer gehaald en met zak en al in de koelkast gezet. De ochtend erna hebben we ze op het aanrecht laten "opdrogen" in de doos maar dan zonder zak.

Ze waren nog steeds lekker, de versiering was helemaal intact (cupcakes waren gedipt in vloeibare fondant en versierd met fondant decoraties).

Voor mij is dat dus de manier om het te doen.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com