1

Onderwerp: Puzzelplaatje / kleuren Mega mindy

Hoi allemaal,

Binnenkort ga ik een Mega Mindy taart maken voor een kennis.
Ik wil dat met een puzzelplaatje doen. Daarvan heb ik al diverse dingen op dit forum gelezen. Ook dat je dit van tevoren kan maken en invriezen. Mijn vraag daarbij: Hoe lang kan je het plaatje invriezen / Hoe ver van tevoren kan ik hem dus maken? Kan ik het beste fondant of beter Marsepein gebruiken?
En is hij dan makkelijk op de taart te krijgen?

Hoe krijg ik de kleur (fondant/marsepein) donkerroze van het pak van Mega Mindy?

Ik zie jullie tips graag tegemoet! Bedankt alvast!

Groeten,
Bakker81

2

Re: Puzzelplaatje / kleuren Mega mindy

Ik werk altijd graag met fondant, maar ook marsepein kan prima.
Dat is echt je eigen voorkeur.
Meestal maak ik de plaat een paar dagen van te voren als ik hem daarna meteen voor een taart kan gebruiken. Ik vries hem nooit in, maar dat kan wel echt heel goed. Ik zou zeggen dat een plaatje 3 mnd ofzo in de vries kan, dat kan een taart immers ook...

Je zou de kleur voorgekleurd kunnen kopen, ik merk dat ik met rose van Wilton ook heel mooi diep fuchsia kan maken. Maar mijn voorkeur heeft meestal voorgekleurd, maar ik heb dan ook de CakeCorner om de hoek die allemaal mooie kleurtjes heeft....

3

Re: Puzzelplaatje / kleuren Mega mindy

Kaatjuh, dank voor je berichtje. Hier kan ik wel wat mee. Zelf gebruik ik ook graag fondant. Ik woon in Apeldoorn en heb de 'Taartshop' om de hoek, waar ook veel kleuren te koop zijn :) Dus ik zal daar eens rondneuzen... Toevallig net een mail gestuurd aan Cake Corner, ik zag dat ze daar workshops puzzelplaatjes geven. Leek me wel interessant. En het is dichtbij Apeldoorn.  :)

Zijn er nog meer ideeën/tips??