1

Onderwerp: spoedje vullingen van aarbei

ik mag voor mijn beste vriendin een bruidstaart maken.
Dus dat doe ik natuurlijk voor een vriendenprijsje eigenlijk meer de kosten wat ik maak haal ik eruit en het is maar voor 20 personen
Maar mijn vraag gaat over de vulling.
Ze willen het liefste verser aarbeien gebruiken.
weet iemand lekker combi's voor de taart?
De trouwenrij duurt nog even maar we willen zo snel mogelijk even een kleine proeverij doen welke combi ze percies willen. Dit omdat ik op vakantie ga en daarna is de trouwenrij al snel inzicht?
Dus wie weet een lekker combi met aarbeien ( het liefste verse aarbeien gaven ze hun voorkeur aan)

2

Re: spoedje vullingen van aarbei

Een spoedje om 8 minuten voor 12 's avonds............ :think:  :think:

Al bij de sticky bovenaan deze rubriek gekeken?

3

Karin09 schreef:

heb zelf avodndienst gedraait dus  dan altijd even afschakelen achter de laptop. Heb wel bij de stickey al gekeken maar niet echt wat eruit sprong. Dit omdat de verse aarbeien vaak een klein gedeelte er maar van zijn maar hun willen eigenlijk hoe ik begreep veel versr aarbeien gebruiken.
Daarom voordat ik hun de idee voor leg weten jullie misschien nog wel een goede vulling

4

Karin09 schreef:

:lol:  :lol:  :lol:

Je bent in ieder geval enthousiast :D

Het ligt er een beetje aan of het een koelkastvulling KAN worden of niet..........................

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

5

Astrid73 schreef:
Karin09 schreef:

:lol:  :lol:  :lol:

Je bent in ieder geval enthousiast :D

Het ligt er een beetje aan of het een koelkastvulling KAN worden of niet..........................

Persoonlijk heb ik liever een vulling wat niet percies in de koelkast moet staan. Maar ook omdat deze taart is bedoeld voor de korste bijstaande familie en getuigen en dat is dan wat ik begreep met broodjes eventueel erbij. Dus ik denk dat hun zelf het liefste een taart willen hebben wat ook op tafel een tijd kan blijven staan. Tenzei het natuurlijk 25 a 30 graden is.

Heb hun wel al een aantal vullingen gegeven wat wel in de koelkast moeten dus liever vullingen wat niet in de koelkasten moeten.

6

Dan kan je nog op de lijst van buiten-de-koelkast-vullingen kijken en dan eventueel een eigen draai er aan geven, als zij graag veel aardbeien willen.

En anders kom je toch waarschijnlijk bij de cremes uit en dan gebruik je alleen veel meer aardbeien dan zou moeten.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

7

Astrid73 schreef:

Dan kan je nog op de lijst van buiten-de-koelkast-vullingen kijken en dan eventueel een eigen draai er aan geven, als zij graag veel aardbeien willen.

En anders kom je toch waarschijnlijk bij de cremes uit en dan gebruik je alleen veel meer aardbeien dan zou moeten.

waar vind ik dan de luiste van buiten de koelkast vullingen ?

Zwitserse room moet die persie in de koelkast ?

8

Zwitserse room moet in de koelkast je.. Daar zit slagroom in en is dus erg bederfelijk.

Je kan aardbeien wel goed combineren met MBR
Vind ik zelf ook wel erg lekker.

Of als t wel een koelkast vulling mag zijn wel de zwitserse room of aangevette slagroom  :P

9

Vanmorgen gemaakt: banketbakkersroom en dan de helft van het water vervangen door verse aardbeien en dan mixen en tenslotte nog wat boter erdoor heen voor een romige smaak. Heerlijke aardbeivulling, fris en romig.

Tieneke

10

T2605 schreef:

Zwitserse room moet in de koelkast je.. Daar zit slagroom in en is dus erg bederfelijk.

Je kan aardbeien wel goed combineren met MBR
Vind ik zelf ook wel erg lekker.

Of als t wel een koelkast vulling mag zijn wel de zwitserse room of aangevette slagroom  :P

daar had ik een aantal lekkere combinaties gevonden van met zwitsere room en aangevette room

11

Tante Tien schreef:

Vanmorgen gemaakt: banketbakkersroom en dan de helft van het water vervangen door verse aardbeien en dan mixen en tenslotte nog wat boter erdoor heen voor een romige smaak. Heerlijke aardbeivulling, fris en romig.

Tieneke

klinkt erg lekker hoeveel boter moet er dan bij ?
deze zal denk ik ook in de koelkast moeten maar hij klinkt erg verrukkelijk

12

dit heb ik uiteindelijk gevonden alle soorten vullingen met ( verse) aardbeien.

-aardbeienjam, aardbeienbotercreme en verse aardbeien
-Aangevette slagroom met aardbeien en een laagje aardbeienjam 9
- Vlaaivulling Aardbeien, Aardbeienmousse vulling
- Laagje chocolade (dun) met daarbovenop laagje aardbeien jam / laagje aardbeiekwark met slagroom en daar bovenop verse aardbeien.
- Aardbeienkwarktaartpudding van mona + aarbeienvlaaivulling
- aardbeienmousse, verse aardbeien en zwitserse room
- Aangevette slagroom met aardbeien en een laagje aardbeienjam
- aardbeien jam en botercreme dan een laag Witte-chocolade-yoghurtvulling met daarop verse aardbeien.
- Laagje Bon Bon Bloc vulling, laagje verse aardbeien

- aardbeienmousse met stukje aardbeien en een laagje aardbeienjam

weet jij nog een lekker combi en die staat er nog bij laat het me even weten

13

sweetlovely schreef:
Tante Tien schreef:

Tieneke

Ja, ik doe hem wel in de koelkast, anders wordt hij te dun en gaat de taart zakken. Maar ik doe zelf eigenlijk alle taarten in de koelkast.
Er hoeft niet veel boter bij, een flinke klont is wel genoeg, 25 gram of zo.  Proef maar, je kunt er gewoon nog meer bij doen als je dat wilt.

Tieneke

14

Tante Tien schreef:
sweetlovely schreef:
Tante Tien schreef:

Tieneke

Ja, ik doe hem wel in de koelkast, anders wordt hij te dun en gaat de taart zakken. Maar ik doe zelf eigenlijk alle taarten in de koelkast.
Er hoeft niet veel boter bij, een flinke klont is wel genoeg, 25 gram of zo.  Proef maar, je kunt er gewoon nog meer bij doen als je dat wilt.

Tieneke

ik doe ook alels in de koelkast eigenlijk maar vind het wel handig als het bijv. er niet in zou passen de taart of gewoon op een te warme dag dat hij steeds erin en eruit de koelkast moet worden gehaald