1

Onderwerp: stomme vraag, maar hoe passend rondje op cupcake?

ik zit toch altijd te klooien met het uitsteken van de bovenkantjes van de cupcakes.
heb nu sinds kort maar een set van allerlei cirkels gekocht maar nu is het soms nog passen en meten.
dus mijn vraag is:

hoe ziet jullie bovenkantje eruit, past deze net op de cupcake of steek je hem zo uit dat ie net op de randjes van het cupcakepapiertje past?

en leggen jullie hem er meteen op of laat je hem eerst een beetje harder worden ( ik krijg nog wel eens bobbeltjes als ik hem op de cupcake leg, of het nu met of zonder gelei/botercreme is.

hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, en dat je het een niet al te stomme vraag vind. hihihi

groetjes kim

2 Laatst bewerkt door Annette52 (21-07-2012 08:13)

Re: stomme vraag, maar hoe passend rondje op cupcake?

Ik begrijp wat je bedoelt.
Ik steek de rondjes wat groter uit dus tot op het papier. Maar als je cc niet mooi glad is ( Wat je kunt bereiken door direct na het bakken even kort een plank op je cc`s te leggen) dan kun je wat botercreme erop smeren en eerst even in de koelkast of aantal minuten in de vriezer wat hard laten worden.Dan je dekseltje, die je eventueel eerst helemaal kunt bewerken erop zetten.
Je kunt de cc ook bewerken als het uit de koeling komt maar dan moet je de onderdelen vast klaar hebben.Anders wordt de botercreme weer zacht.
Hopelijk heb je er wat aan.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

enigste stomme vragen die bestaan zijn vragen die niet gevraagd worden ;)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

Annette52 schreef:

Ik begrijp wat je bedoelt.
Ik steek de rondjes wat groter uit dus tot op het papier. Maar als je cc niet mooi glad is ( Wat je kunt bereiken door direct na het bakken even kort een plank op je cc`s te leggen) dan kun je wat botercreme erop smeren en eerst even in de koelkast of aantal minuten in de vriezer wat hard laten worden.Dan je dekseltje, die je eventueel eerst helemaal kunt bewerken erop zetten.
Je kunt de cc ook bewerken als het uit de koeling komt maar dan moet je de onderdelen vast klaar hebben.Anders wordt de botercreme weer zacht.
Hopelijk heb je er wat aan.

smeer je de botercreme dan met een mesje zodat ie helemaal glad is?
het lukt me maar niet om het perfect te krijgen!!  :|

pennyroyaltea schreef:

enigste stomme vragen die bestaan zijn vragen die niet gevraagd worden ;)

ja dat is dan ook wel weer zo hihi :D

6

De botercreme gewoon met een lepel of mes erop smeren redelijk laagje .
Dan hard laten worden en met een warm mes(niet nat) glad strijken.
Meestal niet echt nodig als je de bovenkant redelijk glad hebt.
Het gaat dan al vaak goed als je je fondant erop legt.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

7

Ik smeer mijn cupcakes na een tip van dlts in naaldwijk tegenwoordig in met lemon curd, krijg je gelijk een frisse smaak

Help mijn vrouw heeft een hobby

8 Laatst bewerkt door Boska (23-07-2012 16:12)

Ik smeer af met witte choc. pasta. De gaatjes een beetje dicht smeren.
Kleine oneffenheden zie je nauwelijks als de rest van je decoratie er op zit  ;)

Ik laat de grootte van het rondje afhangen hoe hoog de cc in het bakje zit. Als ze net onder het randje blijft dan valt het marsepeinen rondje er in en als de cc gelijk is aan het papiertje dan is het rondje zo groot als het papiertje.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

9

In een boek dat ik heb word aangeraden om af te smeren met ganache.
Maar als ik dat doe dan komt die vanonder het fondant uit piepen en dat is totaal geen zicht! dus afsmeren doe ik niet, maar doe er gewoon een tikkeltje botercrème of ganache op in het midden van de cupcake. Maar ik wil het wel doen hoe het moet...

10

Pink_lady schreef:

In een boek dat ik heb word aangeraden om af te smeren met ganache.
Maar als ik dat doe dan komt die vanonder het fondant uit piepen en dat is totaal geen zicht! dus afsmeren doe ik niet, maar doe er gewoon een tikkeltje botercrème of ganache op in het midden van de cupcake. Maar ik wil het wel doen hoe het moet...

Niet helemaal afsmeren tot de rand dan zie je het niet onder de fondant uit.
Niks moet, maar veel kan. Gewoon voor jezelf uitvinden wat voor jou de prettigste manier van werken is. Een boek is ook maar geschreven op basis van bevindingen, die van jou kunnen heel anders zijn  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

11

@boska wat een goed idee van die witte chocopasta, ga van de week een potje kopen!  :D