1

Onderwerp: Biscuit voor zondag, invriezen?

Hoi,

Ik heb gelezen dat de meeste mensen hun biscuit eerst invriezen en dan ontdooien. Nu ben ik een echte beginner, wil mijn eerste taart maken :) .

Ik heb vanavond het biscuit gebakken, staat nu op een rooster en is afgekoeld. Nu wilde ik morgen gaan vullen en bekleden en dan zondag eten. Is dat te doen? Moet ik hem dan gewoon nu in een plastic zak in de kast zetten en morgen gevuld/gedecoreerd in de koelkast?

Ik wil hem vullen met een laag botercreme en een laag aardbeienmouse. En dan met fondant bekleden.

Of tvanavond toch in de vriezer?

Blijft het ook lekker in de koelkast morgen? Ben nog aan het twijfelen of ik marsepein of fondant ga gebruiken. Ik weet dat fondant makkelijker is maar vind marsepein lekkerder.

Gr karin

Re: Biscuit voor zondag, invriezen?

dat is prima te doen, ook ik moet morgen 6 taarten maken en die zijn voor maandag om petit fours van te maken. heb geen ruimte in de vriezer voor 6 en dus laat ik ze gewoon in cellofaanfolie op het aanrecht liggen.
zelf vind ik marsepein het lekkerst.

kijk ook eens op mijn website en laat een berichtje achter: http://miggels-taart.webklik.nl/page/homepage. Dank je wel.

3

Je kunt hem makkelijk morgen vullen en bekleden en zondag eten, dat is echt niet te lang. Wel in de koelkast (niet inpakken). Je kunt marsepein en fondant ook 1 op 1 mengen (dus de helft van elk). Rekbaar als fondant en smakelijk als marsepein, heet marsefond. Bewaar je biscuit vandaag wel goed ingepakt, anders kun je er morgen mee frisbie-en (hoe schrijf je dat eigenlijk?).

Heel veel succes met je eerste taart, geniet ervan!

Tieneke

Oke, hartstikke bedankt. Ik heb hem in de kast gezet en ga hem morgen prorberen te vullen.

5 Laatst bewerkt door JPS (20-07-2012 21:38)

Het voordeel even in de vriezer is dat ie daarna makkelijker en mooier door te zagen valt.

Veel mede hobbyisten hier houden een meerdere dagen schema aan.
Dag1 biscuitjes bakken, en vulingen maken (afhankelijk van vulling)
Dag2 vullen afsmeren marsepein of fondant vast kleuren, decoraties maken of voorbereiden
Dag3 (dag van consumptie) bekleden, decoreren en foto's maken bij daglicht

Als je voldoende tijd overhebt op dag2 kun je bekleden en of decoreren naturlijk ook nog diezelfde dag doen.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.