1 Laatst bewerkt door renata2 (19-07-2012 08:41)

Onderwerp: Trots op mijn eerste toeven

ik heb al vaker cupcakes versierd met marsepein, maar nog nooit met toeven. omdat ik het er altijd zo leuk uit vind zien, heb ik pas spuitzakken en een wilton spuitmondje aangeschaft en wat filmpjes gekeken op internet voor de perfecte toef (het leek me erg moeilijk). gisteravond chocolade jumbo cupcakes gebakken en versierd met een toef van botercrememix en zilveren sprinkles. en ik ben eigenlijk best erg tevreden over het resultaat! nu vanmiddag nog proeven  :P .
bedankt voor het kijken en ik zou het erg leuk vinden als je een reactie achterlaat.

http://4.bp.blogspot.com/-WequUyf_yC8/UAe1krvsJZI/AAAAAAAABno/iP6f7zDF-sU/s1600/DSCN0541.JPG
http://2.bp.blogspot.com/-k-pMjwu5se4/UAe2_v4fNII/AAAAAAAABnw/XaS7cB371lQ/s1600/DSCN0530.JPG

2

Re: Trots op mijn eerste toeven

ziet er goed uit !
:thumb:

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Die zien er goed en lekker uit, laat je weten hoe de smaak is. Ik heb altijd het idee dat je een hap boter neemt daarom maak ik nooit een toef.
Willy

4

Die zien er inderdaad lekker uit. Mooi gedaan

L'excitation sympathique aprГЁs l'utilisation du sildГ©nafil peut ГЄtre impliquГ©e pas entravГ© l'efficacitГ© antitumorale de dox figue.

5

erg goed gelukt! Ben zelf ook helemaal fan van toeven spuiten, maar vind botercreme niet lekker... en slagroom stort zo snel in... Maar het blijft mooi :-P

6

kimmy84 schreef:

erg goed gelukt! Ben zelf ook helemaal fan van toeven spuiten, maar vind botercreme niet lekker... en slagroom stort zo snel in... Maar het blijft mooi :-P

bedankt voor je compliment! ook niet met de botercrememix? dan is zoveel lekkerder dan 1:1 botercreme. en met een smaakje?
slagroom met klopfix blijft wel stevig trouwens. en anders mascarpone of monchou erdoorheen? zonde om geen toeven te maken he  ;)

7

Wauw welk spuitmondje heb je gebruikt??

Groetjes Carolien

8

taartelien schreef:

bedankt!  :o  de wilton m1. zie hieronder.

http://1.bp.blogspot.com/-SxdWOMIuBzI/TaBgdWiQVhI/AAAAAAAAACc/dHYxJdBzkO0/s1600/wilton1mwtmk.jpg

9

Mooie toeven hoor!!
Ik vind cupcakes met een toef veel meer een gebakje dan zonder toef. Vaak gebruik ik de frosting die hoort bij de red velvet cakejes...super lekker!

10

Wat ook een hele lekkere toef is en super simpel te maken:
1 pakje kloppudding van dr oetker met 500 ml slagroom ipv melk.
Heel stevig voor een toef en heel veel variatie!

11

mooie toeven hoor.
@Lieke; hele goede tip. De slagroom met mascarpone doe ik ook vaak. Maak mascarpone niet altijd in huis. Kloppudding wel.

12

goed gelukt!!

13

mooie toef hoor,

mij nog niet zo mooi gelukt (heb pas dezelfde tip aangeschaft, )

lukt ook de ene keer beter dan de andere x.

ik maak nu vaak toef van,

boter
poedersuiker
monchou

evt. een kleurtje en evt. smaakstofje van patidess !

totaal geen boter smaak

14

renata2 schreef:
taartelien schreef:

bedankt!  :o  de wilton m1. zie hieronder.

http://1.bp.blogspot.com/-SxdWOMIuBzI/TaBgdWiQVhI/AAAAAAAAACc/dHYxJdBzkO0/s1600/wilton1mwtmk.jpg

Tanxs die heb ik!!! en lieke bedankt voor je tip over de slagroom met dr oetker ga het binnenkort allemaal proberen!!

Groetjes Carolien

15

bosbes schreef:

Die zien er goed en lekker uit, laat je weten hoe de smaak is. Ik heb altijd het idee dat je een hap boter neemt daarom maak ik nooit een toef.
Willy

ik (en de rest  :D ) vond ze heerlijk! ik heb de botercrememix gebruikt, veel minder boterig dan 1:1 botercreme. volgende keer ga ik experimenteren met smaakstoffen en een keer de helft van de boter vervangen door monchou. maar de botercrememix is goed te doen hoor  :P !

16

Prachtige toeven hoor!
Ik blijf het lastig vinden. Bij mij lukt het inderdaad (net als bij marjolein75) ook de ene keer beter dan de andere keer....maar wel altijd lekkerrrr  :9

Groetjes, Angela

17

Angela71 schreef:

Prachtige toeven hoor!
Ik blijf het lastig vinden. Bij mij lukt het inderdaad (net als bij marjolein75) ook de ene keer beter dan de andere keer....maar wel altijd lekkerrrr  :9

bedankt! ik vind dit wel een handig fillmpje http://www.youtube.com/watch?v=mYy2uiK6 … re=related

18 Laatst bewerkt door Angela71 (20-07-2012 09:56)

Dat is inderdaad een heel duidelijk filmpje! Thankx!  :)
Daar kunnen we wat mee  :Y .

Ik heb ooit wel eens een ander filmpje van haar gezien (en in deze valt het mee)....maar ik werd toen zo afgeleid door haar boezem  :lol:  :lol:  :lol: .
Ik ben zelf niet slecht bedeeld maar het viel héél erg op toen, dat zelfs mijn man het zei met langs lopen (en hij een blik wierp op de laptop)... :lol:

Groetjes, Angela

19

Angela71 schreef:

Ik heb ooit wel eens een ander filmpje van haar gezien (en in deze valt het mee)....maar ik werd toen zo afgeleid door haar boezem  :lol:  :lol:  :lol: .
Ik ben zelf niet slecht bedeeld maar het viel héél erg op toen dat zelfs mijn man het zei met langs lopen... :lol:

dat is wel heel grappig  :lol: van de week zat ik een filmpje te kijken van ene sugar, ook niet slecht bedeeld, over cakepops en toen hadden mijn man en ik precies hetzelfde!

20

renata2 schreef:
Angela71 schreef:

Ik ben zelf niet slecht bedeeld maar het viel héél erg op toen dat zelfs mijn man het zei met langs lopen... :lol:

dat is wel heel grappig  :lol: van de week zat ik een filmpje te kijken van ene sugar, ook niet slecht bedeeld, over cakepops en toen hadden mijn man en ik precies hetzelfde!

:lol:  :lol:

Groetjes, Angela

Staat echt feestelijk, zo'n mooie toef!

'Vraag niet wat de wereld wil, maar wat je hart laat zingen,
want wat de wereld wil, is mensen met een zingend hart'.