1 Laatst bewerkt door nicole th (21-07-2012 17:11)

Onderwerp: Het is toch wennen hoor...

...als je gewend bent om met fondant te werken en je gaat dan over op marsepein  :/ , maar ik wilde het proberen , het is veel zachter om mee te werken en zakt daarom ook sneller in maar je kan het ook langer hanteren...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XGBVCQKJ.jpg  ;)

Zoals gevraagd iets dichterbij...  ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PDSKTCZC.jpg

Vele en lieve groetjes Nicole

2

Re: Het is toch wennen hoor...

ik vind ze knotsleuk!

Geweldig leuk! Heb je er nog iets ingedaan om ze zo rechtop te laten staan?

4

annabakgraag schreef:

Geweldig leuk! Heb je er nog iets ingedaan om ze zo rechtop te laten staan?

Neen hoor , ze blijven zo recht staan omdat ze prikkers in de benen hebben  ;)

5

Doe het je nog steeds niet na!

6

En toch zijn het (weer) echte 'nicolletjes'  :Y  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7

Dank jullie wel Anneke en Sonja dat jullie ze mooi vinden , ik tracht echt mijn best te doen om ze zo waarheidsgetrouw echt te maken , maar ik het de indruk dat ze niet zo geliefd zijn aan het aantal reactie te zien  :s
Maar ik blijf ze toch maken  :Y , en af en toe zo'n Femke of Leonieke  :D

8

nicole th schreef:

Dank jullie wel Anneke en Sonja dat jullie ze mooi vinden , ik tracht echt mijn best te doen om ze zo waarheidsgetrouw echt te maken , maar ik het de indruk dat ze niet zo geliefd zijn aan het aantal reactie te zien  :s
Maar ik blijf ze toch maken  :Y , en af en toe zo'n Femke of Leonieke  :D

Wat ik zo knap vind, is dat ze meteen herkenbaar zijn! Je hebt echt een heel mooie en heel eigen stijl  :Y  :thumb:  :thumb:  :thumb:

9

Enne.... ze staan er pas net een dagje op!

10

Dus dat met die reacties gaat vast ook wel goedkomen  ;)  :+

11

Sonj@ schreef:

Dus dat met die reacties gaat vast ook wel goedkomen  ;)  :+

:lol:  :lol:  :lol:  :lol: Daar zal jij wel voor zorgen hé  ;) Bedankt  :thumb:
Ik weet ik ben een beetje ongeduldig en daarbij zijn er ook nog velen op vakantie  O-)

12

Wow wat gruwelijk mooi en veel details
Knap hoor :thumb:

Over het aantal reacties, houd er rekening mee dat half nederland op vakantie is en de rest bijna allemaal druk zijn met in of uitpakken wassen stoffen enz.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

13

Ik vind het zo knap van je nicole.Geen van je poppetjes is hetzelfde en hebben allemaal een andere uitdrukking :thumb:  :thumb:
Staat je kamer niet vol met bloemen, zijn het poppetjes :) Wat ga je dan maken? :lol:  :lol:

14

nou gewoon doorgaan want ze zijn gewoon top :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb: ,blijf je trouwe fan hoor  ;)
groetjes Carla

15

jojade schreef:

Ik vind het zo knap van je nicole.Geen van je poppetjes is hetzelfde en hebben allemaal een andere uitdrukking :thumb:  :thumb:
Staat je kamer niet vol met bloemen, zijn het poppetjes :) Wat ga je dan maken? :lol:  :lol:

Bedankt Claudia .... ik ben voor het moment in de ban van boetseren en bloemen worden er voorlopig niet meer gemaakt  :o , maar boetseren dat is zalig!!! :Y

16

carol schreef:

nou gewoon doorgaan want ze zijn gewoon top :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb: ,blijf je trouwe fan hoor  ;)
groetjes Carla

Dank je wel Carol  ;)

17

O wat zijn ze weer leuk, ik ben en blijf ook een grote fan van je... :thumb:

18

Ja, ja een trouwe fan! Ik vind ze weer super!!!! Heb je closeups? Ze zijn echt geweldig :thumb:

Be in love with what you have

19

prettygem schreef:

Ja, ja een trouwe fan! Ik vind ze weer super!!!! Heb je closeups? Ze zijn echt geweldig :thumb:

Speciaal voor jou  :Y

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PDSKTCZC.jpg  ;)

20

Pffff....die zijn echt geweldig!!!Echt mooi mooi mooi.....

Heb ik gezegd dat ik ze mooi vind? En het hondje ook iihihihih ....top werk weer. Ik blijf ernaar staren.
Heb je de ogen geschilderd? En ze hebben ook schoenen ....ik kan ze niet goed zien  :P
Weet je waar ik moeite mee heb Nicole?Ik kan de armen niet zo mooi maken. Bijvoorbeeld de verdeling maar ook de plekjes waar ze juist gevormd worden. Heb je tips?
En ook bij de knietjes.  Hoe lang ben je hiermee bezig geweest....

groetjes...je fan  :D

Be in love with what you have

21

nou nicole ik had ze nog niet gezien maar ze zijn mooi hoor!!

had ook marsepein gekocht om eens te proberen maar voor bekleden vind ik t niets boetseren is wel fijn alleen blijf ik mn handen wassen
menn wat plakt dat aan je handen

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

22

Ik ben zo jaloers op jou creaties dat ik niet meer reageer, nee hoor  lieverd.
maar ik weet gewoon niet meer wat ik er op moet zeggen, heb alles al gezegd. Kan niet iedere keer het zelfde schrijven. Maar je weet, ik ben een  hele grote fan van je. Zo niet je grootste fan
Xxxxx ook voor die lieve  man van je . Ik mis ook wel mijn broodje kp kerrie, hmmmmmmm die was zo lekker

Veel taart plezier

23

wauw elke keer als ik jouw naam zie dan denk ik kijken en meteen heb ik zoiets van wauw wauw wauw ik vind het knap ik wou dat ik dat kon.

24 Laatst bewerkt door patje131 (22-07-2012 06:52)

sorry iets te snel

25

prettygem schreef:

Pffff....die zijn echt geweldig!!!Echt mooi mooi mooi.....

Heb ik gezegd dat ik ze mooi vind? En het hondje ook iihihihih ....top werk weer. Ik blijf ernaar staren.
Heb je de ogen geschilderd? En ze hebben ook schoenen ....ik kan ze niet goed zien  :P
Weet je waar ik moeite mee heb Nicole?Ik kan de armen niet zo mooi maken. Bijvoorbeeld de verdeling maar ook de plekjes waar ze juist gevormd worden. Heb je tips?
En ook bij de knietjes.  Hoe lang ben je hiermee bezig geweest....

groetjes...je fan  :D

Hoikes, neen hoor de ogen zijn ook gedaan met marsepein.
Voor de armen kijk je het best naar waar je eigen arm zich bevind en zo zie je waar je elleboog en de pols zich bevind ... voor de hand maak je 1st de ovale vorm van een lepeltje ( maar niet zo uitgehold natuurlijk) maar boller en iets langer , dan snij je 1st de duim in en vormt deze een beetje tussen de vingers en dan voor de 4 vingers snij je 1ste in het midden en daarna 2 x erlangs en zo krijg je je 4 vingers en ook deze vorm je een beetje tussen jou vingers .
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd :rolleyes:
Als alles goed meevalt ben ik met zo'n popje 2 a 3 uur bezig.
Je mag me steeds vragen stellen of mailen hoor!!!  ;)