1

Onderwerp: Taart decoreren met botercreme

Hallo allemaal,

Hoop dat iemand mij kan helpen. Wil voor mijn zoon een 3D autotaart maken voor zijn verjaardag over 2 weken. Omdat het een slaantaart (of hoe je dat ook noemt) moet worden wilde ik het decoreren met gekleurde botercreme.

Ik gebruik altijd de botercreme van FunCakes maar toen ik gisteren een proeftaart maakte en deze ging proeven ben ik zowat de hele middag misselijk geweest  :s . Het is veeeeeeeeel te machtig of doe ik gewoon iets verkeer???

Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen van jullie!

Groetjes, Marieke

2

Re: Taart decoreren met botercreme

Botercrème is per definitie nogal machtig omdat er veel boter in zit, dus erg vet.
Zelf ben ik geen fan van botercrème, maar meringue botercrème is een veel luchtigere variant (met een fluweelzachte smaak) die je op eenzelfde manier kan bewerken.
Even bij recepten hier links kijken.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Als je bc heeeeeel lang mixt is hij ook goed luchtig en minder zwaar.
Ik begrijp alleen een ding niet. Als je altijd bc van funcakes gebruikt weet je toch hoe het smaakt? Hoe kan het dan dat je er nu misselijk van werd?
Je kunt natuurlijk ook het meptaartje gewoon met gekleurde slagroom opspuiten.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Bedankt voor de tips!

Hahaha Addy, daar zit wat in. Nou normaal maak ik alleen cupcakes dus heeft maar heeeeeeeel dun laagje nodig. En probeer zwanger te raken misschien is dat het probleem wel.

Ik ga ze allemaal ff uitproberen.

Gr. Marieke

5

Ik gok op het laatste ;)  ben zelf nog nooit misselijk geworden van funcakes of meringue botercreme.
Ben ook nog nooit misselijk geweest van zwangerschap, gaat wat lastig  :+

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.