1

Onderwerp: taart 38x25 hoe bewaren.

Hoi medebaksters,

Ik bedenk mij steeds weer een vraag over dit formaat van taart.
Ik ga deze vrijdag maken samen met mijn zus bij haar thuis voor haar dochtertje. Zaterdg is het feest alleen vragen wij ons nu af hoe we deze taart 38x25cm het beste kunnen bewaren.

Als vulling wil ze graag aarbei bavarois en ws slagroom. Het is dus een taart voor in de koeling eigenlijk. Ik geloof niet dat er zulke grote dozen zijn dus wat is nu het beste. Mijn zus is al bij wat bakkers en andere winkels geweest om daar om een doos te vragen maar deze zeggen ze ook niet te hebben.

Hoe lossen jullie dit op???

Groetjes Diana

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

2

Re: taart 38x25 hoe bewaren.

ik schuif de taart eigenlijk altijd zo de koeling in zonder doos. Gaat altijd goed haha nu heb ik wel een grote horeca koeling kweet niet of dat verschl maakt.

3

suusve schreef:

ik schuif de taart eigenlijk altijd zo de koeling in zonder doos. Gaat altijd goed haha nu heb ik wel een grote horeca koeling kweet niet of dat verschl maakt.

:lol: Wat denk je zelf ?! :lol:  :D :lol:

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

4

ik heb taartdozen van 36*36 dus dat zou bij mij dan net passen. Zonder doos zou ik 'm op een stevige onderplaat zetten, en dan zo in de koelkast.

5

Een doos van 40x40 past bij mij wel in de koelkast als ik de bakjes van de deur er even uithaal.
Maar meestal gaat de taart zonder doos in de koelkast.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

suusve schreef:

Ik heb begrepen dat juist die koelkasten érg vochtig zijn....
Een doos hoeft ook helemaal niet hoor! Of een kartonnen doos óf geen doos!! Als je er maar geen plastic doos of zak omheen doet!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

7

Esthers Feestelijke Taart schreef:
suusve schreef:

Ik heb begrepen dat juist die koelkasten érg vochtig zijn....
Een doos hoeft ook helemaal niet hoor! Of een kartonnen doos óf geen doos!! Als je er maar geen plastic doos of zak omheen doet!

Als je bang bent dat je koelkast te vochtig is kan je er een schaaltje rijst en/of zout in zetten. Heb ik laatst ook gedaan toen het van dag kleffe weer was en ik een taart met fondant moest maken. 2x de inhoud van het schaaltje vernieuwd, dus het werkte wel  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

8

Oke , bedankt allemaal!

De taart gaat dus zo de koelkast in.

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!