Onderwerp: Hoe dit het beste aan te pakken?

Op 25 augustus moet ik voor een bruidspaar 60 minitaartjes maken. Bovenop een bloemetje en een rood randje rondom. Niet teveel poespas dus. De vulling moet zijn van frambozenbotercreme en citroenbotercreme. Ik heb de minitaartjes vorige week al een keer gemaakt om te proberen en dat heb ik gedaan met gewone cakemix. Dit ging goed. Er moet overigens fondant overheen. Hoe zou ik het nu het beste aan kunnen pakken voor de 25e wat vullen en bekleden betreft? Heb de week ervoor al vrij haha..

2

Re: Hoe dit het beste aan te pakken?

je kunt ze in gedeeltes (of allemaal tegelijk) maken en invriezen, een dag van te voren uit de vriezer halen.
dat gaat prima toch?
succes ermee!

3

Ik zou ze ook van te voren in gedeeltes maken en invriezen.

De ochtend ervoor dan uit de vriezer en wanneer ze zijn ontdooit dan eventueel de versiering erop.

Tenzij het 'platte' decoratie is, want die kan gewoon meegevroren worden.

En als je twijfelt om ze gevuld&bekleed in te vriezen, dan kan je ze ook eerst allemaal bakken en zo invriezen.
Dan op de 1 na laatste avond/nacht  :) uit de vriezer halen, zodat je de volgende ochtend gelijk kan beginnen.

De vulling zou ik dan ook op die 1 na laatste avond maken en de decoraties nog veel eerder.

Zo kan je de dag voor de levering gelijk soepel doorwerken :)

Succes  :Y

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

Oke, dan ga ik van de week vast de eerste maken en invriezen dan hoef ik de 24e alleen nog de decoratie te maken. Op zich is het platte decoratie, een bloemetje bovenop van wit en rood en een takkenkringeltje. Dat ga ik met icing maken denk ik.

5

stijlvolletaarten schreef:

Oke, dan ga ik van de week vast de eerste maken en invriezen dan hoef ik de 24e alleen nog de decoratie te maken. Op zich is het platte decoratie, een bloemetje bovenop van wit en rood en een takkenkringeltje. Dat ga ik met icing maken denk ik.

Of je maakt alvast de decoratie, zodat je wanneer je begint, je alles helemaal af kan invriezen.

Sowieso zou ik niet pas tot de 24e wachten om de decoratie te maken, want je weet maar nooit hoe je dag loopt en dan zit je straks ineens toch te stressen tot diep in de nacht/vroege ochtend :D

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

6

Ik zou de decoraties vast van tevoren helemaal klaar maken.(Dus de rondjes met de bloemetjes, zodat je ze alleen nog op de cupcakes hoeft te plakken.) Luchtdicht verpakken, dan blijven ze heel lang goed.  De vullingen 1 a 2 dagen van tevoren maken. Botercreme blijft ook vrij lang goed. De dag van tevoren zou ik de cupcakes maken, en decoreren (of decoreren op de dag zelf wanneer daar tijd voor is. Ik vind cupcakes vers toch het lekkerst.

Het zijn geen cupcakes he die ik moet maken. Het zijn echt kleine vierkante taartjes. Had er al een paar in de vriezer zitten die alleen nog bekleed moesten worden en die zijn goed van smaak. Maar even vullen en bekleden en dan weer proeven :-)

Decoratie vantevoren maken is altijd een goed idee.  :Y Neemt altijd weer wat stress weg. Marsepein/fondant vantevoren kleuren is ook al zo'n tijd bespaarder.
Ik zou verder een paar taartjes achter elkaar bekleden en dan eens timen hoeveel tijd je er mee kwijt bent. Vervolgens uitrekenen hoeveel dat maal 60 is. Ruim reservetijd inbouwen en tijd voor de bloemetjes erop. Dan kan je kijken hoever je vantevoren zou moeten beginnen met bekleden en weet je ook of je de minitaartjes dan  afgesmeerd wel/ niet in de vriezer moet hebben liggen qua houdbaarheid. Cake en botercrememix zijn redelijk lang houdbaar zonder koelen, dus misschien is het wel zonder vriezen te doen, kan je tenminste verse cake serveren, altijd lekkerder.. :9

Succes! Vast een heel project, hoor, minitaartjes. Vind ik er altijd zo mooi uit zien. Ga je ze showen?

Ik heb het gisteren weer even geprobeerd met 1 uit de vriezer en toen vullen en bekleden en dat was max 10 minuten werk dus op zich goed te doen. Er hoeft niet veel gekleurd te worden dus dat scheelt alweer.
Als ze klaar zijn dan zal ik ze zeker showen!

10

10 minuten.. dat zijn dus maar 6 taartjes per uur hè! verkijk je er niet op hoeveel tijd het in beslag neemt.
ik zou ook de bloemetjes en decoraties van tevoren maken. dan kun je op het laatst alles in 1 x bekleden en zo de decoratie erop plakken.
scheelt zoveel werk op het laatst!

doe ik ook altijd met taarten..