1

Onderwerp: Taartbord van MDF...en dan?

Hallo,

Ik heb het forum al afgezocht naar het antwoord maar kan het niet vinden.
Ik weet inmiddels dat er veelal MDF (of karton of gips) wordt gebruikt als plank onder je taart. Leuk versieren ect...maar dan? In een doos? Is dat niet een beetje dubbel? Eerst een plank en dan met plank in een doos?
Vind die planken (versierd) er erg leuk uitzien.

Hoe doen jullie dat? Kun je er niet gewoon met inpakfolie wat leuks van maken? Ben echt heel benieuwd, want ga binnenkort mn eerste taarten op die manier afgeven.
Mn plankjes zijn in de maak. Een hele lieve neef kan onbeperkt plankjes voor mij zagen (gratis :D)
Maar goed, heb nu de maten 35/35 en 30/30 doorgegeven maar als ze wel in een doos moeten, moet ik dat even aanpassen denk ik.

Avast bedankt voor het antwoord!  :)

2

Re: Taartbord van MDF...en dan?

Ik zou de maten idd even aanpassen naar 1 cm kleiner
Dan past een plank namelijk in een doos van 30x30 of 35x35.

Ik heb de planken ook laten zagen en bekleed die met inpakpapier en daar gaat dan inpakfolie over (van die doorzichtige)
Een enkele taart kun je dan in een doos doen of een stapel met folie inpakken

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb liever helemaal geen dozen om de taarten.
Maar vraag me af of dat dan wel goedkomt zonder doos  :/ 
Als je inpakfolie samenpakt boven de taart en daar n mooie strik om doet, dat kan dus ook?
Misschien zijn er nog betere ideeen hoor, maar dit leek mij meest logisch zonder doos. Maja mijn logica verschilt nogal eens met dat van anderen  :lol:

Ik doe het vaak op een plank en dan folie er over en leuk dicht binden met van dat gekleurde lint wat je wel voordelig kan kopen.

Het folie kan je kopen bij Xenos, Action.

En een makkelijke manier van verpakken en je hoeft dan niet veel verschillende dozen te hebben.

Bedankt Els voor je antwoord. Heb je ook n foto als voorbeeld? Denk dat ik het bedoel zoals jij het doet. Gewoon boven samenbinden idd.
De taart komt dan ook goed over?

6 Laatst bewerkt door Esthers Feestelijke Taart (16-07-2012 09:19)

Ik vind het gebruik van een doos, in ieder geval de onderkant toch wel belangrijk.
Ik zet de taart op een leuk ingepakt plankje, in de taartdoos. Daar om heen t folie. Zo raakt je folie niet de taart, wat wel gebeurt als je geen doos gebruikt....
Verder.....als de taart aangesneden is, kan de klant de taartdoosonderkant over de taart heen zetten. En is ie wat beter te bewaren.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/c67.0.403.403/p403x403/380587_484304891583662_1325631876_n.jpg

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

7

Ik doe ook altijd folie om de plank! En dan bovenaan dichtbinden met lint inderdaad. Staat ook nog eens veel leuker als je het geeft....

8

Ik gebruik stevig karton. (gewoon van dozen op maat gesneden)
Deze pak ik in met cadeaupapier en celofaan.
De complete taart gaat dan ook celofaan om. Soms met een strikje.  ;)
Een taartdoos gebruik ik eigenlijk alleen nog als het heel warm is en de taart daardoor wat plakt. Als het celofaan dan tegen de taart komt wordt het wat viezig. Maar ik gebruik dan alleen een onderkant (of bovenkant), waarover ik dan als nog celofaan doe.

Mocht de taart in de vriezer moeten, dan gaat er wel een complete taartdoos omheen.

Dat is toch een TAART waard!

9

ik gebruik ook een plankje, doe er beige/wit papier (rol van de Ikea waar je op kan kleuren) omheen, ik gebruik wit omdat de taart meestal al een kleurtje heeft, en het daardoor zo druk wordt.
Daarna wat huishoudfolie eroverheen, en dan de taart op een kartonnetje op het plankje en dan die doorzichtige folie eroverheen met gekleurde lintjes.

Maar wat Esthers Feestelijke Taart zegt vind ik ook wel weer een goed idee, als je het in de doos zet, want dan plakt de folie niet aan je taart, wat bij mij nog weleens gebeurd. En dat je de doos er later overheen kan doen is ook een goeie zodat er niks op de taart komt als je hem al hebt aangesneden

Esthers Feestelijke Taart schreef:

Ik vind het gebruik van een doos, in ieder geval de onderkant toch wel belangrijk.
Ik zet de taart op een leuk ingepakt plankje, in de taartdoos. Daar om heen t folie. Zo raakt je folie niet de taart, wat wel gebeurt als je geen doos gebruikt....
Verder.....als de taart aangesneden is, kan de klant de taartdoosonderkant over de taart heen zetten. En is ie wat beter te bewaren.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/c67.0.403.403/p403x403/380587_484304891583662_1325631876_n.jpg

Hmz daar zit wel wat in, dat de klant hem beter kan bewaren met n doos. Maar vind die grote dozen best prijzig en wat ook weer bij de prijs op komt voor de klant.

Wel fijn dat veel anderen t ook gewoon met folie doen. Mijn grootste vorm is 26cm en heb daar plankjes van 35cm voor laten zagen. Op die manier staat de taart toch voldoende vrij ivm vlekken op t folie? Mn andere vorm (heb er maar 2) is 20cm en daar heb ik plankjes van 30cm voor.
Vandaag bij de action grijze en zwarte inpakpapier gekocht. Is wat minder druk. Wil ook nog wit hebben zoals chan zegt. Als je taart al n kleurtje heeft is dat wel mooi.

Iedereen bedankt voor de antwoorden!

Ik vind persoonlijk een doos het handigst. Als ik een taart bij iemand bestel zou ik het wel handig vinden als er een doos om zit zodat ik hem nog kan bewaren als hij niet op gaat.

Bij een stapel zet ik de taart in de doos en doe ik de bovenkant van de doos om de onderkant rechtop staand zeg maar. Als de stapel te hoog is doe ik er wel folie om.

12

gewoon in folie met mooie, bij de taart passende, strikken :Y

er wordt vaak gezegd dat ze zo een kadootje meekrijgen :) 

ik vind een doos zoooo.... supersaai en niksig  :think: laat ik het zo maar zeggen. En die taart, die gaat toch gewoon op en anders zetten ze 'm bloot in de koelkast :)  Nooit een probleem/vraag/klacht over gehad.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

even ter vermelding.. bij onze action hebben ze die folie niet meer..

de V&D verkoopt ook folie :) :Y

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

14

en de Makro en de Sligro

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

ja die hebben ze ook, maar helaas zijn er met mij vele die geen pas hebben van deze zaken :P

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

16

Kruidvat, blokker, wibra, zeeman, verkopen ook allemaal cellofaan hoor.  ;)

Dat is toch een TAART waard!

En als je groot verbruiker bent: Paardekooper! Ik heb daar een rol van, is even een investering, maar dan heb je ook meteen een steviger soort te pakken.

18

Bij de Big Bazar hebben ze de folie ook, en ook vele strikjes en sliertjes. Ook zag ik dat ze verschillende kleuren lint hebben.

VanessaAssenav
Ik heb het witte papier wat ik om een plankje doe, gekocht bij de Ikea tis een rol, ligt bij de kinderafdeling bij de stiften enz. Best een grote/ lange rol. Je doet er lang mee, en tis niet duur. Wel wat dikker dan kadopapier.

Ik heb de 1 kleur kadopapier nog niet ergens gezien, behalve kaftpapier ma das duurder

Ik heb in elk geval veel om over na te denken na jullie reacties. Heel erg bedankt!
Een doos om de onderkant en dan inpakken zit wel wat in, zo kunnen ze hem in een doos bewarn in de koelkast. Maar de taart zo bloot in de koelkast is ook geen ramp. Zo doe ik het zelf ook. Hmzz...keuzes keuzes haha

Vind sowieso met folie erom wel leuker. Leuke strik er omheen en het is idd net n cadeautje  :D

@ Penny
Volgens mij heb ik de folie nog zien liggen bij onze Action (stad Groningen wijk Lewenborg)

@ Chan
Daar heb ik ook het inpakpapier vandaan in 1 kleur (Action). Zwart en licht grijs heb ik meegenomen.
De prijs van die rollen was volgens mij 70cent ps.
Er waren meer kleuren, maar vond deze wel mooi. N witte taart steekt zo mooi af.

http://img585.imageshack.us/img585/5844/imag1113.jpg