1

Onderwerp: Toverboek

Oudste werd 11 vandaag. Helaas kreeg ze geen post van Hogwarts (voor de Harry Potter lezers onder ons) maar wel een toverboek:

http://farm8.staticflickr.com/7131/7592950510_082bb25572_z.jpg

2

Re: Toverboek

Ziet er geweldig uit! :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

3

Geweldig! :thumb:

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

4

Erg Leuk idee en mooi uitgewerkt!!

Gaaf! Super mooi!!!

6

mooi!,hoe krijg je dat effect van die bladzijdes zo goed?

7

geweldig !!!!!!!!!!! :Y  :Y  :Y

ik sta er steeds weer van te kijken wat mensen toch voor taarten tevoorschijn toveren.
dat zie ik mezelf toch echt niet doen hoor.
om jaloers op te worden

vrienden zijn net als de sterren,
je kunt ze niet altijd zien, maar ze zijn er wel.

8

Net een sprookje

Cake Queen passie voor taarten
www.cakequeen.nl Offical PME Instructor regio Utrecht/Amersfoort. Winkel en workshopruimte in Amersfoort centrum, gevestigd aan Kamp 70, 3811 AT Amersfoort

9 Laatst bewerkt door Carien (18-07-2012 08:18)

da's een wel heel mooie :Y  mooi gemarmerd ook en  :thumb: die rode inbind....dinges ( :o geen idee hoe ik het moet noemen, maar super de details uitgewerkt :Y )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Geweldig mooi gemaakt! Die veer....wow!
Wel jammer dat ze die brief niet kreeg. Ik heb hem helaas ook niet gehad. :nooo

Nog van harte gefeleciteerd.

'Vraag niet wat de wereld wil, maar wat je hart laat zingen,
want wat de wereld wil, is mensen met een zingend hart'.

11

Prachtig!!!! :thumb:

Groetjes van Marjon

12

Heel mooi uitgevoerd  :thumb:

Groetjes Marjon

net echt! ik vind vooral de kaars supergoed gelukt  :thumb:

14

erg leuk!  ;)

Groetjes Carolien

15

Bedankt allemaal!

Het was een beetje stress om hem af te krijgen maar de jarige was er blij mee. En ik was zelf ook wel tevreden. Nu even tijd voor wat toelichting.

Van binnen op verzoek van de jarige gewoon aardbeienjam en zwitserse room. Het omslag van marsepein gemengd met cacao; dat had achteraf nog wat donkerder gemogen. De snee (kopse kant van de pagina's) is van blanke marsepein, dat leek een goede kleur. Decoraties zijn verder van fondant.

De hoekjes van de bovenkant van het omslag zakten steeds door en ik heb me een ongeluk gezocht naar iets dat dun, stevig en eetbaar was. Uiteindelijk heb ik onder de hoeken elk een Nacho chipje gedaan en dat werkte perfect.

@essyt: De lijntjes op de snee heb ik gemaakt door met een lang en scherp mes tientallen rechte sneetjes erin te duwen. Dat deed ik voor het bekleden al. Toen ik het op de taart deed begon het tot mijn irritatie wat te golven, want marsepein is toch wat zachter dan fondant. Maar toen ik de taart gaf kreeg ik juist complimenten over die natuurlijk golvende pagina's, dus dat viel meer mee, hahaha. Op de kleine foto hierboven kun je de lijntjes nauwelijks zien, knap dat jullie dat toch hebben gezien.

@Carien: De rode inbinddinges heet een kapitaalbandje. Dat maakt het een beetje af, maar was ook wel nodig want hier kierde de botercreme tussen de boekrug en de snee door...

@Zoete Suikerbol: De veer is aan de zijkanten heel dun uitgerold. Met een scherp mes heb ik toen allemaal lijntjes erin gesneden als takjes van een veer. De takjes heb ik toen wat gefrommeld om ze los van elkaar te krijgen tot een donzig idee. Met een kwastje heb ik er toen wat grijze vlekken op geschilderd maar dat ging me niet zo goed af. De pen van de veer was een beetje uitgehold zoals een echte veer.

@Sugarpie Honeybun: De jarige vond de kaars ook het leukst. Die is wit fondant met heel ietsiepietsie geel. Het lontje tussen kaars en vlam is een stokje droge spaghetti, zwart gekleurd met voedselstift. De vlam is half geknede rode, oranje en gele fondant.

De stiksels heb ik allemaal met een prikker zitten maken, ik heb er niet zo'n wieltje voor.

Pietluttig detail dat de jarig direct opviel:  de inktpot was van boven ook een beetje open en daar had ik een druppel piping gel ingedaan zodat het leek alsof er echt natte inkt in zat.

Wat niet op de foto staat er dat er aan de bovenkant van het boek nog een groen kikkerpootje uitstak... Dat maakt het net iets meer een toverboek, anders doet het toch al snel aan Sinterklaas denken, hihihi.

De komende tijd even taartpauze, het verjaardagen-, geboorte- en zwemdiploma-seizoen is weer voorbij in de familie. Gelukkig, kan ik even wat slaap inhalen :-)

16

Helemaal geweldig! :Y  :thumb:

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

17

superformidastisch gewoon! ben er helemaal wild van!! en inderdaad die kaars heb je gewoon geweldig voor mekaar gekregen! net als de details van het boek! heb verschillende keren terug naar boven gescrold  :D

18

Wow echt super mooi gedaan! En ik vind het ook erg leuk dat je alles even toelicht. Weer wat geleerd vandaag :)

19

Het lijkt net echt,bijna zonde om op te eten. :thumb:

20

Leuk gedaan

21

Wauw mooi!!

Mooi!! Ik vind je kaars ook erg goed gelukt :thumb: