1

Onderwerp: invriezen cupcake met toef

hallo allemaal,

mijn collega wilde met haar verjaar graag trakteren op cc´s gemaakt door mij. maar ik ben dan helaas op vakantie dan.
nu vroegen we ons af of je een cc gedecoreerd met een toef van versgemaakte bbr met bc kan invriezen en blijft de toef  dan ook mooi. en zo ja, hoe bewaar je dat dan het beste?

ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar krijg alleen oude topics met niet echt de antwoorden die ik zoek...

wie helpt mij verder!?
alvast bedankt!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

2

Re: invriezen cupcake met toef

Ik ben toevallig laatst een week te vroeg aan een bestelling begonnen. Toen de cupcakes niet opgehaald waren, keek ik in mijn planning en zag ik gewoon dat ik een week te vroeg was. Ik heb de cupcakes in een doos ingevroren. Ik heb ze een week later uit de vriezer gehaald in de de koelkast laten ontdooien, ik had er ook fondant bloemetjes op, deze waren wel wat zachter, maar niet uitgelopen of vervormd. Voor mij was het ontdooien dus prima geslaagd. Ik heb ze niet meer aan de klant meegegeven, maar lekker zelf opgegeten en ze smaakten nog prima.

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

ok thnx, maar had je er dan ook een toef op? of alleen een fondant decoratie?

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

4

niemand ervaring? :think:

5

Ik vries wel vaker cupcakes in met MBC toef. Gaat altijd prima! :Y

6

ja ik vries ook gewoon in, met een klein bloemetje ofzo gaat het prima, maar het liefst de versiering er gewoon vers op na het ontdooien. Ik geeft mijn bloemetjes ed vaak een glansje en dat wordt toch minder mooi door het vocht van het ontdooien.

Ik doe ze in een ccdoosje met een pedaalemmerzakje erom in de vries. Laat ze op kamertemp ontdooien in het doosje zonder de zak. Een uurtje of 2 van te voren is lang genoeg.

7

bedankt voor jullie reactie!

ik geef het door aan mijn collega en dan kan ze zelf beslissen of het ziet zitten :D

:thumb:

8

je kan ook een spuitzak met topping invriezen zodat ze ze zelf op kan spuiten. Vaak wordt het toch minder lekker. Maar ieder zn keuze :)

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

9

Ik heb dat ook al gedaan, is geen probleem :)