1

Onderwerp: Hoe krijg ik staande sterren.

Beste forumleden,

Wie zou mij kunnen helpen met de volgende vraag. Ik moet eetbare sterren bevestigingen op een taart, dat moet dmv een springveer.

Hoe doe ik dat, wat gebruik ik daarvoor, en waar zou ik dat kunnen kopen. Heb  in de webshop gekeken maar weet niet zo goed waar ik zoeken moet :o

Alvast bedankt.

liefde en passie voor taarten bakken.

2

Re: Hoe krijg ik staande sterren.

je maakt sterretjes mbv fondant, plakt 2 sterretjes op elkaar met 'sprietjes' ertussenin en laat drogen :)

Die sprietjes draai je eerst effe om een potlood ofzo, voor de krul

Sprietjes zijn floral wires, als deze http://www.deleukstetaartenshop.nl/mate … -1972.html
Verkrijgbaar in allerlei kleuren.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Hoi Carien,'

Bedankt voor je snelle reactie :thumb:

Carien schreef:

je maakt sterretjes mbv fondant, plakt 2 sterretjes op elkaar met 'sprietjes' ertussenin en laat drogen :)

Die sprietjes draai je eerst effe om een potlood ofzo, voor de krul

Sprietjes zijn floral wires, als deze http://www.deleukstetaartenshop.nl/mate … -1972.html
Verkrijgbaar in allerlei kleuren.

Ik las pas iets over rietjes die je er om heen moet doen, omdat het anders niet voedselveilig zou zijn. Maar nu zie ik bij jou link staan, geschikt voor verwerking in voedsel. Heb jij enig idee hoe dit zit? Steek jij ze gewoon zo in de taart? Blijft dit staan?

5 Laatst bewerkt door Carien (17-07-2012 22:21)

oeps, vergeten te vermelden... :rolleyes:  :grr:

idd die draadjes in een rietje in de taart doen :Y
Theoretisch ( :think: ?) is het zo dat de draadjes kunnen gaan roesten door de vulling :s

Dussss: rietje op maat knippen van de hooge van je taart, rietje  vullen met sliertje fondant/marsepein, rietje in je taart duwen, gaatje afdekken met bloemetje/sterretje/iets wat past bij de taart en dan de sprietjes er doorduwen in het rietje :Y 
Het rietje zorgt er ook voor dat de sprietjes niet weg-/scheefzakken in de zachte biscuit :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Ik doe het inderdaad net als Carien. Ook kun je Wilton Flower Spikes gebruiken, deze koop je voor +/- € 3,00 (12st). Wel wat duurder, maar wanneer je het gebruikt voor een taart in opdracht, komt het wel wat professioneler over dan een rietje. Vergeet trouwens niet te vermelden dat je deze in de taart hebt verwerkt ;)

Succes!

Cake Queen passie voor taarten
www.cakequeen.nl Offical PME Instructor regio Utrecht/Amersfoort. Winkel en workshopruimte in Amersfoort centrum, gevestigd aan Kamp 70, 3811 AT Amersfoort

7

Cake Queen schreef:

Ik doe het inderdaad net als Carien. Ook kun je Wilton Flower Spikes gebruiken, deze koop je voor +/- € 3,00 (12st). Wel wat duurder, maar wanneer je het gebruikt voor een taart in opdracht, komt het wel wat professioneler over dan een rietje. Vergeet trouwens niet te vermelden dat je deze in de taart hebt verwerkt ;)

Succes!

Bedankt voor je tip. :thumb: