1

Onderwerp: recht stapelen van topsy turvy

Na 2 jaar bakken vind ik het wel een keer tijd voor een topsy turvy, dus morgen ga ik me daaraan wagen.
Kapsels zijn (bijna) gebakken en ik heb me genoeg ingelezen dus op zich zou het allemaal moeten lukken.
Alleen heb ik 1 vraagje mbt het stapelen.
Ik wil hem dus recht gaan stapelen, dus een cirkel uit de bovenkant snijden en daar de volgende taart opzetten.
Alleen als ik een cirkel eruit snij, lijkt het mij dat ik stuit op de vulling. Die word op basis van slagroom dus daar kan ik niet overheen bekleden.
Hoe kan ik dit het beste doen? De bovenste laag wat dikker laten en proberen de cirkel niet te dik uit te snijden zodat er nog een laag biscuit in blijft zitten? Of van die uitgesneden cirkel (als die enigszin bruikbaar is nog) een dunne plak afsnijden en die terugleggen in het gat om zo een barriere te creeren?

En ik weet, ik zou gewoon scheef kunnen gaan stapelen met een lange stok door de lagen heen, maar dat vind ik niks (lees: gaat bij mij niet goed komen om alles pcies pas te maken zodat de stok overal recht doorheen gaat :P ).

Re: recht stapelen van topsy turvy

Je vult de taart niet op de 'normale' wijze, dus evenredig verdeeld over de gehele dikte van de taart.
Maar in dit geval vul je de taart alleen in de onderste helft, zodat je de bovenste helft zonder problemen schuin kan afsnijden en een cirkel eruit kan snijden.

Succes!!

3

Ik heb de blikken schuin in de oven gezet dus mijn kapsels zijn al scheef. dat ze iets anders gesneden en gevuld worden weet ik. maar als ik alleen de onderste helft vul dan heb ik bovenop wel een heel erg dik ongevuld deel, dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling en lijkt me ook niet zo heel lekker.

4

ik heb rechte kapsels gebruikt en die gewoon gevuld.
Alleen de bovenste laag half schuin doorgesneden en de hoge stukken op elkaar gelegd. Dan kom je geen vulling tegen. Ook niet bij het insnijden :)
Zal effe kijken of ik een foto heb :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5 Laatst bewerkt door Carien (17-07-2012 17:39)

https://lh5.googleusercontent.com/-4mHt_rKXpiw/UAWUWSY6jXI/AAAAAAAAVZg/yhSGUp7Yzn8/s640/IMG_4385.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-JtF4o_X3tPM/UAWUXgq7ImI/AAAAAAAAVZo/K7KgOtNky0c/s640/IMG_4386.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-ovAbPJVidbU/UAWUY0ZqPuI/AAAAAAAAVZw/I9MwOB9pnwI/s640/IMG_4387.JPG

dit was wel frambozencrème, maar werkt in principe ook met slagroom. Alleen de 'plaksellaag' moet je effe aanpassen :Y

6

En heb jij daar dan nog weer een cirkel uitgesn eden? want ik zou denken dat je bij jou manier van vullen juist wel vulling tegenkomt of ben ik nou gek  :s

7

Die laatste foto zie ik nu pas, gaat ook niet zo handig via foon hihi. snappen doe ik het geloof ik nog steeds niet helrmaal maar goed zie morgen dan wel hoe het gaat :P

8 Laatst bewerkt door Carien (17-07-2012 17:46)

je komt de 'plaklaag' tegen, maar snijdt niet zo heel ver in.
Ik kwam de sauslaag (donkerrode) niet tegen hoor. (heb later nog een foto toegevoegd)

9

lekker handig, tegelijk typen :rolleyes:  ;)  Succes :thumb: komt vast goed :Y