Onderwerp: Glitters op brengen.
Hallo,
Ik heb glitters van Rainbow dust. Maar wat ik wil vragen, hoe krijgen jullie het er gemakkelijk op? Als ik het erop smeer, met of zonder Rejuvenator, lijkt het wel of het er weer vanaf komt. B.v.d.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Glitters op brengen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
Ik heb glitters van Rainbow dust. Maar wat ik wil vragen, hoe krijgen jullie het er gemakkelijk op? Als ik het erop smeer, met of zonder Rejuvenator, lijkt het wel of het er weer vanaf komt. B.v.d.
Wat wil je er precies mee 'glitteren'? Wat voor mij goed werkt is om een droog kwastje in het glitterpotje te doen en dan blijven daar wat glitters aan hangen. Dan boven het oppervlak wat je wil glitteren zachtjes tegen de hand waar die kwast in zit tikken, zodat de glitters er een beetje af vallen. Zo kun je ze mooi gelijkmatig aanbrengen. Als je het op koekjes gebruikt moet je dit doen als je icing nog nat is. Van de icing die al hard is, kun je de glitters daarna met een droge kwast voorzichtig weghalen :-) Fondant zou ik denk ik met een heeeel klein beetje water of alcohol insmeren, zodat ze goed blijven plakken. Succes!
Edit: ik denk trouwens niet dat het te voorkomen is dat je glitters een klein beetje afgeven als je er bijvoorbeeld iets tegenaan houd (bijvoorbeeld op elkaar gestapelde koekjes ofzo), maar misschien zijn er nog anderen die hier een goede tip voor hebben
Ik zoek zelf ook nog een goeie manier. Nog niet geprobeerd, maar ik denk dat met wat tyloselijm het moet werken.
Ik heb het met water geprobeerd, maar de glitter smelt gewoon weg omdat het suiker is.
Wat wil je er precies mee 'glitteren'? Wat voor mij goed werkt is om een droog kwastje in het glitterpotje te doen en dan blijven daar wat glitters aan hangen. Dan boven het oppervlak wat je wil glitteren zachtjes tegen de hand waar die kwast in zit tikken, zodat de glitters er een beetje af vallen. Zo kun je ze mooi gelijkmatig aanbrengen. Als je het op koekjes gebruikt moet je dit doen als je icing nog nat is. Van de icing die al hard is, kun je de glitters daarna met een droge kwast voorzichtig weghalen :-) Fondant zou ik denk ik met een heeeel klein beetje water of alcohol insmeren, zodat ze goed blijven plakken.
Succes!
Edit: ik denk trouwens niet dat het te voorkomen is dat je glitters een klein beetje afgeven als je er bijvoorbeeld iets tegenaan houd (bijvoorbeeld op elkaar gestapelde koekjes ofzo), maar misschien zijn er nog anderen die hier een goede tip voor hebben
Is idd voor de fondant, had het met alcohol (Rejuvenator) gedaan, maar leek wel of het er weer afkwam. Met water zou ik het niet doen lijkt me...Net zoals Marie-Popo zegt, smelt weg. Maar afijn, ik heb het idee dat er meerdere mensen het dus op die manier doen.
Ben in ieder geval blij met de tip(s)!! Dank je.
Ik heb het een keer met water gedaan en dat ging goed Maar ik hoefde ook alleen de strikjes uit de FI mold te glitteren, dus die zijn ook wel heel klein en dan zie je niet of het fout gaat
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Glitters op brengen.