1

Onderwerp: Metallic (silver) paint ???

Wie werkt met de metallic verf en is hier tevreden over?

Ik vind het zo'n geknoei met alcohol en dust en het blijft maar afgeven. Bij mij is uiteindelijk alles zilver behalve wat ik geverfd heb  :D
Nu heb ik ergens (misschien wel hier) gelezen dat deze verf snel op droogd en dan niet meer afgeeft, klopt dit ?
Verkleurd de verf snel, want hier in een taartenwinkel stonden flesjes zilver en die waren groen uitgeslagen. Je kon schudden wat je wou, maar het bleef groen.
Het moet niet zo zijn dat ik een potje koop en dan na 2-3 weken groene verf heb als je zilver gekocht hebt, daar vind ik ze te duur voor.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

2

Re: Metallic (silver) paint ???

ik heb een aantal kleuren metallic paint. Ik vind ze geweldig voor kleine accenten. Grotere oppervlakken krijg ik niet streeploos.

De enige waar ik dus niet echt tevreden over ben is de zilver, ik vind hem niet zilver genoeg. Liever verf ik zilver met satin-silver dust
( geloof dat t satin silver was tenminste)

groetjes :)

Ik vind het heerlijk spul om mee te werken  :Y  Het dekt ontzettend goed en geeft een glad resultaat. Je moet het wel echt een paar uur goed laten drogen.

Ik had laatst ook een potje gekocht wat na een tijdje helemaal groen uitsloeg, dit kwam door een productiefout, ik heb toen een mailtje gestuurd naar de webwinkel waar ik het gekocht had en een nieuw potje toegstuurd gekregen :Y

Bij mij was het was het ook groen uitgeslagen, maar gewoon een nieuwe gekregen met idd de melding van een productiefout.
Verder heerlijk spul om mee te werken :)

5 Laatst bewerkt door Bommeltje (16-07-2012 19:31)

De flesjes zilver die groen zijn uitgeslagen zijn uit de handel genomen i v m een productie fout (maanden geleden al)

Ook grote oppervlaktes zijn goed streeploos zilver/metallic te krijgen, door de spons te gebruiken die erbij hoort.. en dan meerdere dunne laagjes aanbrengen. Dit werkt echter alleen op fondant, niet op marsepein..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden, dit stelt me weer gerust, ik  denk dat ik maar een potje ga aanschaffen en uitproberen.

@Bommeltje, dank je voor de uitleg van de verkleuring. Jij zegt dat ze al maanden geleden uit de handel genomen zijn, nou een 2-3 weken geleden stond ik hier in de taartenwinkel en toen stonden ze daar gewoon !!!
Nu durf ik er wel een te kopen nu ik dit weet.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

Bij mij werkt het wel op marsepein, maar niet met een kwast. Ik heb een stuk keukenrol gebruikt en twee laagjes erop gedaan. Maar ik vind het niet echt zilver...  althans op de foto (van autoband) lijkt het net wit.

(plaats mijn taarten alleen op mijn website)

Zelf vind ik het rot spul maar smaken verschillen :-)
Ik doe dust met citroensap in een verstuiver ( net zoals een parfum flesje maar dan helemaal schoon en nieuw en alleen voor dit). En dan gaat het helemaal top :)