1

Onderwerp: Hoe moet ik het ze vertellen?

Ik heb bij de laatste 2 aanvragen voor een taart te maken bij allebei de vulling slagroom gekregen.
Maar ik werk niet graag met slagroom, ook door het bekleden enzo.
Nou heb ik een bestelling de klant al overgehaald om ganache te pakken en op de andere ben ik nog op antwoord aan het wachten.
Hoe doen jullie dat?
Maak je gewoon als vulling slagroom of zeg je dat je daar niet mee werkt?
Iemand wat tips??

2

Re: Hoe moet ik het ze vertellen?

Ik doe gewoon wat de ontvanger wil. Zou de slagroom wel stevig maken.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

dat dilemma had ik ook met de overbuurvrouw, zij wilde per se ee taar et een bepaald thema waar fondant makkelijker voor was, maar ik ben eerlijk tegen haar geweest en gezegd dat ik geen fondant gebruik en ook niet precies een thema (voorbeeld) aan houd. het wa take it or leave it. uiteindelijk mocht ik wel cupcakes voor haar maken. geen idee of ze iemand anders voor de taart heeft geregeld.

kijk ook eens op mijn website en laat een berichtje achter: http://miggels-taart.webklik.nl/page/homepage. Dank je wel.

Wat is het probleem met slagroom?
Ik vul de taarten vaak met slagroom en zie geen probleem.. :think:

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

5

Esthers Feestelijke Taart schreef:

Ik ben bang dat de slagroom slap gaat worden, en dat de fondant gaat smelten, ik weet dat je dan dijkjes moet maken, maar toch.
Kan je een slagroomtaart dan ook al de dag van te voren maken?

Mijn ervaring met slagroom is dat als ik die thuis maak hij heel snel slap en dun word, en ik ben dan bang dat de taart gaat inzakken, moet een stapeltaartje worden.

6 Laatst bewerkt door JPS (16-07-2012 20:35)

Aangevette slagroom gebruiken of jam erdoorhen draaien
Beide levert een stevigere room op

Als je het niet aandurft dan gewoon zeggen dat je je daar nog niet aan waagt.
Een stapeltaart hoeft het probleem ook niet te zijn zolang je maar voldoende pilaartjes en dikke taartkartonnen ertussen doet, desnoods dubbel

Suc6,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

ingridd schreef:
Esthers Feestelijke Taart schreef:

Ik ben bang dat de slagroom slap gaat worden, en dat de fondant gaat smelten, ik weet dat je dan dijkjes moet maken, maar toch.
Kan je een slagroomtaart dan ook al de dag van te voren maken?
Mijn ervaring met slagroom is dat als ik die thuis maak hij heel snel slap en dun word, en ik ben dan bang dat de taart gaat inzakken, moet een stapeltaartje worden.

Ik maak altijd dijkjes! Ik zorg dat ik slagroom heb met 35% vet en doe er klopvast doorheen.......... Is nog nooit fout gegaan. Zelfs als ik hem de dag voor gebruik vul!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

8

ik doe altijd klopfix door de slagroom en dan blijft hij heel stevig. als je nog twijfelt, doe je er nog een extra zakje doorheen. en het smaakt gewoon prima. zelfs als ik het invries, blijft het lekker en dik. ik maak niet eens een dijkje, ik houd alleen een halve cm vrij bij de rand.

9

Vanwege de bederfelijkheid werk ik ook niet met slagroomvullingen, wil het risico niet nemen. Wanneer ik dat vertel is het vaak prima om wat anders te nemen. Willen ze dat niet dan gaan ze maar naar de banketbakker.

heb deze week nog een taartje gemaakt met slagroomvulling. Deze heeft, bedekt met fondant nog 5 dagen in de koelkast gestaan, en lekker dat 'ie was!

Heb niets door de slagroom gedaan. Gewoon slagroom met een beetje suiker opgeklopt, dijkje van botercrème er omheen, afgesmeerd en bekleed met fondant.

Ook fondant een paar dagen in de koelkast gaat dus prima. Ga dit zeker vaker maken, want het is me heel goed bevallen. Zelfs m'n oma vond het heerlijk. Die overwoog om nog een stukje te nemen, terwijl ze normaal aan een half stukje genoeg heeft.

11

Of botercreme-mix met patidess slagroom?

Misschien kun je met opdrachtgevers overleggen, vaak vragen ze slagroom omdat ze niet weten dat er ook heel veel andere dingen mogelijk en lekker zijn.

En als uiteindelijk de besteller blijft bij de vraag om slagroom, dan is dat toch geen probleem? Duidelijk maken hoe het zit met houdbaarheid etc, en als jij de centen krijgt die je ervoor vraagt..........of denk ik nu te simpel  :think:

@Madelon: ik denk dat er wel een verschil is in wat je voor anderen maakt en wat je eventueel voor jezelf maakt en na 5 dagen nog eet.....

12 Laatst bewerkt door ingridd (17-07-2012 09:35)

Ja ik ga denk ik in vandaag maar eens een
taart maken met slagroom voor mezelf, om te kijken
hoe het zich houdt.
Bedankt allemaal voor de tips!