1

Onderwerp: Altijd te weinig beslag cupcakes

Telkens wanneer ik cupcakes wil maken en een beslagrecept voor 12 cupcakes gebruik, eindig ik met te weinig beslag. Ik kan er dan maximaal 10 cupcakes uithalen, die vaak nog net iets te klein uitvallen.
Wat doe ik verkeerd??

Ik gebruik 125 gr suiker, 125 gr boter (soms roomboter/soms margarine), 125 gr zelrijzend bakmeel, zakje vanillesuiker, 2 eieren (medium size), 2 eetlepels melk. En alles op kamertemperatuur.

Nu weet ik wel dat het zelfrijzend bakmeel al een tijdje oud is. Kan dat invloed hebben? En kan ik er dan een zakje bakpoeder bij doen??
Ik vind ook dat ze niet zo luchtig zijn....wel bouw ik de temperatuur in de oven op.
Wie weet de oplossing?
Alvast enorm bedankt.

Gr Michelle

2

Re: Altijd te weinig beslag cupcakes

Ik gebruik 180 gr zelfr bakmeel, 180 gr suiker, 180 boter, 3 eieren, zakje vanille suiker voor 12 cupcakes. Ik vul met ongeveer 55 gram per cupcake en kom dan prima uit, meestal houd ik wel iets over, maar liever iets teveel dan iets te weinig.

What doesn't kill you, makes you stronger

3

ik zou gewoon overal 1/5 meer van nemen  :D

4

Heel bekend! Ik heb het ook met de mix van funcakes dus...
Ik wil gewoon hoge cupcakes en niet die helemaal in het papiertje wegzakken dus maak ik er maar altijd 10 tegelijk... :D

Groetjes, Angela

5

Ja, ik zou dan ook gewoon iets meer van alles nemen (in de juiste verhouding)

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

6

Nou, ik heb daarstraks het advies van jetje uitgeprobeerd.
Ik kon heel mooi alle cupjes vullen. Ben wel net iets te enthousiast geweest, ze kwamen boven de randjes uit. Heb ze wel mooi plat kunnen drukken hierdoor.
Ook moest ik ze iets langer bakken dan normaal (nu 26 minuten ongeveer)
Morgen ga ik ze proeven.......