1

Onderwerp: Gekleurde Biscuit HOE?!

Ik maak graag mijn biscuits zelf zonder mixen..
nu heb ik al gezocht in de zoekfunctie maar kon er ook met de regenboog how to niet helemaal uit komen.

Hun geven aan dat je de kleurstof in de biscuit moet doen alvorens te bakken en dan loopt het vanzelf uit.
NU wil ik eerst gewoon een effe gekleurde biscuit. ik had een mix gemaakt. met ei suiker later bloem toevoegen. met de bloem had ik kleurstof er door geroerd. ik zag toen al dat het niet goed mengde maar dacht dat komt dan wel met het bakken. niet dus.
hij was licht van kleur en overal zaten er donkere stippeltjes.

kan je de kleurstof eventueel al mengen samen met de ei en suiker? zodat je een mooie egale gekleurde biscuit krijg?

hoe doen jullie dat?

2

Re: Gekleurde Biscuit HOE?!

Heb het zelf nog niet gedaan, maar ik denk dat je eerst je beslag moet maken en als alles goed gemixed is als laatste de kleurstof toevoegen. Zo zou ik het doen

Trotse mama van Tim en Cas!

3

Gewoon op het eind in het beslag doen, deed ik ook toen ik recentelijk een regenboog cake had gemaakt. Goed roeren en vooral over de bodem, want anders krijg je van die plekken die niet gekleurd zijn :p

4

Ja, je kunt het mengen met ei en suiker , als je zelf beslag maakt en het op het allerlaatst toevoegd als je het door elkaar spatelt krijg je het niet goed gemengd

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

Misschien ligt het aan wat voor soort kleurstof je gebruikt?

6 Laatst bewerkt door Lynnie (16-07-2012 18:11)

Ik had het advies die americolor soft gel er in gedaan. misschien ligt het daar aan dan. TOP! ga het proberen om het met het ei te mixen!

Regenboog cake zou dan alleen nooit lukken dan heb ik dus andere kleurstof nodig.. maar denk niet dat ik dat snel zou doen.

Morgen avond ff testen :D

7

Dat dacht ik ook, ben echt een newbie wat betreft taarten maken maar toch dat het gelukt was, door een paar druppeltjes in elke laag beslag (laag voor laag) was ie er toch echt.

Ik had gewoon kleurstof bij jamin gehaald, die snoep winkel. Daar hebben ze ook veel bakspullen. Nooit geweten...

8

hier geen jamin in de buurt:D hahaha.. ga eerst maar effe kleur proberen ;)

9

Hmm misschien die hobbywinkel 'pipoos'? Daar hebben ze ze ook. Anders andere hobby winkels, wie weet.

10

Ik heb nu de kleurstof bij de eieren en de suiker gedaan. en gemixt.. alleen was t blauwe kleurtje wat ik gekocht geen blauw!!! :s  maar groen!!! aaah :grr:  dus maar lichtblauw bij gegooit dus het is nu wat turquoise. moet m nog opensnijden om te vullen maar ik zal zien.

wilde t ff melden. voor t geval iemand t zoekt en de tip wil ;)

11

Is ook logisch, dat het beslag groen wordt, want biscuit beslag is van zichzelf niet wit, maar iets gelig. En geel en blauw tesamen wordt..... groen. Ik heb hier wel eens gelezen, dat, wanneer je maar genoeg kleurstof toevoegt de biscuit uiteindelijk wel blauw wordt. De vraag is alleen of je dat wilt, zulke grote hoeveelheden kleurstof.

12

anja66 schreef:

Is ook logisch, dat het beslag groen wordt, want biscuit beslag is van zichzelf niet wit, maar iets gelig. En geel en blauw tesamen wordt..... groen. Ik heb hier wel eens gelezen, dat, wanneer je maar genoeg kleurstof toevoegt de biscuit uiteindelijk wel blauw wordt. De vraag is alleen of je dat wilt, zulke grote hoeveelheden kleurstof.

ja dat snap ik. maar als ik m op mijn vinger doe en uitsmeer was hij gewoon hartstikke groen. ook na het wassen nog

13

welke kleurstof heb je dan precies gekocht?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

14

Pas nog een blauw bescuit gebakken. Gewoon je beslag maken en de laatste minuur van het mixen 2 druppels blauw van americolor erbij. Bescuit was perfect blauw geworden!

15

Americolor soft gel. Heb het in de winkel ook overlegd en ze zei dat het gewoon na der hand er in moest kunnen maar ze gebruikte zelf altijd de mix. met zelf biscuit maken/kleuren had ze geen ervaring.

maar ik had de royal blue kleur en die was gewoon ECHT diep donker groen. en eerst dacht ik ook t komt door het eigeel. maar toen ik hem op een stukje keukenrol deed en op mijn vinger was hij echt mega groen! dus een andere blauw erbij gedaan nu is hij blauw.