1

Onderwerp: Biscuit barbietaart Met harde gele ringen wie kan mij helpen

Ik heb vamdaag 5 biscuits gebakken in de silverwood (vorm van de wondermold) en alle 5 liggen ze in de prullenbak. De taart is gaar maar er zitten harde gele ringen in. Ik heb vaker een barbietaartbgebakken en is nooit mislukt. Hoe kan dit? kan er een fout in mijn mix zitten? Ik gebruik de mix van de bAkzolder en ik heb daar nooit problemen mee gehad...ik kan wel huilen, taart wordt morgen op kinderfeestje verwacht....

Geluk vermenigvuldigt zich, wanneer je haar deelt.

2 Laatst bewerkt door Lynn-LHH (07-07-2012 20:04)

Re: Biscuit barbietaart Met harde gele ringen wie kan mij helpen

Ik heb werkelijk geen idee. Maar ik woon op 15 minuten van Zwolle af (gezien je de bakzolder in Elburg bedoelt, toch?) en je mag bij mij mix voor biscuit van Soezie komen halen. Dan kun je iig met een nieuwe mix nog een taart bakken voor morgen.

Edit: Mail me dan maar even en als je daar je telefoonnummer in zet kan ik wel even bellen over waar je moet zijn, als je dat wilt

3

Dat is lief! ik woon echter net iets onder rotterdam en laat de bakzolder hun mixen altijd opsturen. ik ben nu op de ouderwetse manier een biscuit aan t maken...op goed geluk! dank je wel! ik laat t zo weten of t gelukt is

4

Moet ik anders een Barbie-biscuit voor je bakken (met de Wilton Wonder Mold)? Geen probleem hoor, stuur maar een bericht en hij staat zó in de oven.......

5

Oh wat mega lief! Gelukkig is t me gelukt met mijn eigen ouderwetse kapselbeslag...pfffff....heeft dus echt aan de mix gelegen waar ik 10 kilo van heb liggen...ik ga denk ik even een mailtje sturen. ontzetttend bedankt voor medeleven en super lieve aanbod! Ik voel me alleen al een stuk beter door jullie lieve reacties.

6

Mooi dat het gelukt is, veel succes en plezier verder ermee! De taart wel posten he... ;)

7

Fijn dat het gelukt is. Heel prettig zo'n ouderwetse manier.
Succes nog met decoreren.

8

:) Dank jullie wel....zal wel nachtwerk worden...waar mag ik de taart dan posten hier, bij de parade?

9

het kan ook aan het bakken liggen hoor, net niet gaar... ik heb het ook af en toe en dan ligt het toch aan mij en niet aan de mix.

Groetjes, Dorothea.

10

flummi schreef:

:) Dank jullie wel....zal wel nachtwerk worden...waar mag ik de taart dan posten hier, bij de parade?

Denk in de 3d parade

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

11

Ik heb de baktijd verlengd en de rest van t biscuit was daardoor zelfs wat aan de droge kant terwijl de gele stukken bleven. Ik denk daarom toch niet aan een bakprobleem, met name omdat het met eigen mix meteen goed gaat...wellicht de mix in combi met het hoge model taart? Ik ga morgen een gewone ronde bakken met de mix en dan kijken of t weer zo is.

12

Ik heb de baktijd verlengd en de rest van t biscuit was daardoor zelfs wat aan de droge kant terwijl de gele stukken bleven. Ik denk daarom toch niet aan een bakprobleem, met name omdat het met eigen mix meteen goed gaat...wellicht de mix in combi met het hoge model taart? Ik ga morgen een gewone ronde bakken met de mix en dan kijken of t weer zo is.

13

Ik heb dit Ook al gehad, dan heb je niet lang genoeg gemixt..

14

Ik heb nu alles geprobeerd....andere mix, andere ovenstand, andere baktijdenen ik houd het probleem...ook bij mijn kleinere biscuits....ik ben nu inmiddels 14 biscuits verder en kan wel huilen....ik mix 10 minuten in een ruime kom (want ik dacht dat t daar Aan lag) en mijn beslag ik goed stijf en biscuit rijst ook prachtig..ik weet het echt niet meer ik houd harde stukken...met name onder in t blik....ook met bloemnagel geprobeerd...HELP

15

Ik heb nu alles geprobeerd....andere mix, andere ovenstand, andere baktijdenen ik houd het probleem...ook bij mijn kleinere biscuits....ik ben nu inmiddels 14 biscuits verder en kan wel huilen....ik mix 10 minuten in een ruime kom (want ik dacht dat t daar Aan lag) en mijn beslag ik goed stijf en biscuit rijst ook prachtig..ik weet het echt niet meer ik houd harde stukken...met name onder in t blik....ook met bloemnagel geprobeerd...HELP

16

Hoe lang bak je op welke standen?

17

Ik heb altijd probleemloos gebakken met volgende stand voor bijvoorbeeld rond 15 cm: 15 min 145 en dan 25 min 160
Nu heb ik ook 30 min 165 geprobeerd....de taart is volgens mij gewoon gaar want in het midden is hij luchtig. Maar rondom het kidden heen Zitten cirkels met harde, donkere gummie achtige stukken. Ik deed altijd convectioneel en heb nu hetelucht geprobeerd....ook zonder succes

18

Een 25 doorsnede zit er 55 minuten in op 165 convectioneel....met mijn eigen recept gaat dit ook goed, maar ik vind die biscuit minder lekker en minder mooi rijzen als funcakes of andere klare mixen. zodra ik de mix gebruik gaat t mis terwijl ik naar mijn weten niks anders doe dan voorheen...

19

Nou, dan weet ik het ook niet meer. Het is niet een zak mix die funcakes nu terugroept? Staat op de website van deleukstetaartenshop.

20

Oh wacht, is bakzolder  :rolleyes:

21

Bakzolder en heb t nu ook bij funcakes gehad dus zal wel niet aan de mix liggen...lief dat je zo mee denkt. Ik heb nu een geslaagde taart gehad en ik heb heel specifiek op lang mixen gelet in brede kom....er zAt nu maar 1 hard stukje in....zou het misschien kunnen komen door het invetten van de vorm? Dat er dan wat vet in t beslag terecht komt. Ik denk dat of idd toch de duur van het mixen, maar ik vind t zo gek dat altijd probleemloos gebakken heb....een raadsel...

22

Na nog wat taarten...het licht niet aan t invetten...ook mislukt als ik t met harde boter invet....en toch bij de ene mix meer ringendan de andere mix...pffff

23

Kan het niet aan je mixer liggen?

Ik had een keer rare harde brokken, toen ik pas begon met bakken...

Bleken er dingen vanuit mijn mixer af te komen.... rondom was dan een harde plek

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

24

heb je al gekeken met een oventhermometer, of je oven nog wel goed op temperatuur blijft? Misschien is dat wel defect, omdat het eerst wel altijd goed ging?

Groetjes, Dorothea.

25

Als je alles al uitgezocht hebt en redelijk ervaren bakker bent.. :think:
Het kan natuurlijk ook echt aan de mix liggen. Je praat over harde gummie-achtige stukken. Dat klinkt alsof er teveel gluten zijn gevormd, dan kan bij een te harde meelsoort, wel/ niet in combinatie met het meel dat te veel gemixt is, te oude mix of niet goed bewaard/ verpakt, waardoor er vocht bij is gekomen, wat de gluten heeft laten ontwikkelen.. Het zijn een paar opties...
Ik zou het pak terug sturen.