1 Laatst bewerkt door VDL26 (15-07-2012 08:13)

Onderwerp: spoed!!! botercreme schift

hoi,
ik ben nu bijna radeloos. Ik moet een taart maken voor vanmiddag, als verrassing voor familie. Mijn neefje heeft een melk allergie, dus dacht ik het recept voor botercreme zonder melk te maken zoals het hier ergens op het forum staat. Dus gister alle voorbereiding gedaan, wil ik vandaag de botercreme maken, helemaal klaar, is ie een soort van gaan schiften! Hij smaakt ook uiterst smerig, op het laatst is het alsof je een hap boter in je mond hebt. Omdat het nu zondag is, en ik niet over een auto beschik, kan ik niet alle ingredienten halen om opnieuw te beginnen. Kan ik deze botercreme nog redden? Zo ja, hoe?

Sorry voor het lange verhaal!

groetjes, Vivian

2

Re: spoed!!! botercreme schift

Heb je de bc mix?
Anders misschien 1:1 maken... 1 deel poedersuiker en 1 deel boter
Succes!

3

he wat rot, is het nog gelukt?
Volgende x als je botercreme in de schift gaat even in een bak met warm water zetten. Goed doorroeren. Dan zie je op een gegeven moment dat het weer mengt. Dan weer even goed doorkloppen.
welke botercreme recept zonder melk heb je gebruikt? Ik maak m wel eens van wajang en een sojavanillecreme.

4

Xaar schreef:

he wat rot, is het nog gelukt?
Volgende x als je botercreme in de schift gaat even in een bak met warm water zetten. Goed doorroeren. Dan zie je op een gegeven moment dat het weer mengt. Dan weer even goed doorkloppen.
welke botercreme recept zonder melk heb je gebruikt? Ik maak m wel eens van wajang en een sojavanillecreme.

nee, de boter creme is de prullenbak ingegaan! Dankjewel voor de tip, ik heb hetzelfde recept gebruikt. Uiteindelijk maar een dikke laag jam met verse aardbeien gedaan, echt super lekker!

groetjes, Vivian