1

Onderwerp: Rare vraag over mini CC's bakblik

Hoe groot is jullie bakblik voor mini CC's? En dan bedoel ik de uitsparingen voor de papiertjes.

Ik heb gisteren een mini CC bakblik bij de Xenos gekocht. Zelf had ik mini CC papiertjes gekocht bij de euroland en deze blijken net iets kleiner te zijn als het bakblik.
Nu vroeg ik mij dus af of de papiertjes kleiner zijn dan normaal of dat het bakblik groter is.

Re: Rare vraag over mini CC's bakblik

misschien heb je bonbon papiertjes...

Ik zing mijn eigen wijsje!

Hoi Annemarie,

Ik heb het mini CC bakblik van Wilton.
De bovenkant van de mini CC's hebben een doorsnede van 5 cm, de bodem heeft een doorsnede van 3,5 cm

4

Hoi Annemarie,

Ik heb ook hetzelfde bakblik van Xenos en ook dezelfde caisses van Euroland :) , maar ze lieten los na het bakken en toen heb ik maar de bodem opgemeten en ben gaan zoeken op het i-net naar dezelfde afmetingen.
Ik heb ze uiteindelijk wel gevonden, maar ik kan me nu even niet meer herinneren waar ik ze heb besteld :o , sorry ! :s
Ik zoek het van de week even voor je op. ;)

Wordt vervolgd :Y

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

5

ik bak ook in deze en heb ook wel eens gebakken in wilton mini bakblik. resultaat is hetzelfde.... Vind wel dat de mini's wat fragieler zijn en mijn voorkeur gaat bij de mini's daarom uit naar wat stevigere papiertjes ivm die dunne witte. Ze vervormen makkelijk als je ze oppakt na het vullen. Die eurowinkel normale cc vind ik wel prima werken.

6

Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Het Xenos bakblik is net zo groot, dus het ligt aan de caisses.

Kaatjuh, de mini's zijn inderdaad fragieler. Vanwege het vervormen had ik het blik gekocht, want als je ze los in de oven zet, is het helemaal drama. Maar in dit blik is het resultaat best goed te noemen. (zegt dat wat over mijn standaard  ;) )

Ben wel benieuwd naar het bakblik met de precieze afmetingen. Als je dat nog kunt terugvinden, Astrid, zou ik dat erg fijn vinden.

7

Hoi Annemarie,

Sorry, ik was het helemaal vergeten :o , dus ik heb het gelijk even opgezocht.

Het zijn House of Marie Mini baking cups en ik had ze besteld bij Taart en Fantasie.

De doorsnee was dus idd wel goed, alleen om het helemaal af te maken, zou een halve cm extra in de hoogte, wel fijn zijn :) .

Ik heb ze gevuld met een spuitzak en ze kwamen er goed uit. ;)

8

ik heb ook het bakblik van de xenos... ik heb mijn papiertjes bij de cook&co gehaald.... pastte prima!

9

petrawb schreef:

ik heb ook het bakblik van de xenos... ik heb mijn papiertjes bij de cook&co gehaald.... pastte prima!

Ook qua hoogte ?

Want ik had toendertijd ook de zoekfunctie gebruikt en daar tipte iemand ook die van Cook&Co.

Maar omdat ik het zonde vond om alleen voor de caisses verzendkosten te betalen en ik ook Babycakes Melts nodig had, ben ik gaan googlen.

Zodat ik 1 bestelling kon plaatsen voor alles wat ik nodig had, dus vandaar.

10

De silicone mini cc bakvorm van de Xenos is kleiner dan de wilton bakvorm. En dan zijn er inderdaad ook nog verschillende maten papiertjes.
Heb je trouwens gezien dat de gedecoreerde cc papiertjes van Euroland eigenlijk niet in de oven kunnen(???)  :s
Nu ja, dat staat op de verpakking. Ze zijn dus eigenlijk alleen ter decoratie. Maar het werkt verder wel prima hoor!

Dat is toch een TAART waard!