1

Onderwerp: [Feedback] Allereerste taartje!

Deze week begonnen met het zelf maken van een taartje, met als doel begin september een vrolijke verjaardagstaart te kunnen maken voor de eerste verjaardag van mijn zoontje!

Dit is dan poging 1! Gevuld met slagroom en verse aardbeien.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NYN6AG8G.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4K4ZCKSE.jpg

Nu snel malletjes en uitstekers aanschaffen om echt leuke taarten te maken. Maar voor zo'n eerste keer ben ik zeker niet ontevreden. En de taart smaakte goed ook!

Nog tips/verbeterpunten?  :)

Re: [Feedback] Allereerste taartje!

mooi hoor voor de eerste keer

Hier mag je trots op zijn! Succes met de volgende!  :thumb:

Goed gedaan hoor! Ik ben ook nog niet zo lang bezig maar mijn eerste gevulde halve bolletje stortte finaal in elkaar. Het gaat je vast en zeker lukken om iets moois te maken voor je zoontje!

5

Leuk hoor voor een eerste en de vulling ziet er heerlijk uit....... :thumb:

6

Bedankt voor jullie leuke reacties!
Nog even een vraagje, ik had mijn werkblad ingesmeerd met crisco. De fondant die ik uiteindelijk heb weggesneden en die niet met de taart zelf in aanraking zijn gekomen kan ik gewoon bewaren toch? Ook al zit daar wel wat crisco op?

Een goed gelukt 1e taartje......en weet je.....vanaf hier wordt het alleen maar leuker en steeds beter! Dus nog heel veel bakplezier.

8

Als het alleen crisco is kun je dat bewaren ja.
Lief taartje! Verbeterpuntje, je fondant is wel erg dun, daardoor zie je oneffenheden meer. En als je een smoother aanschaft kun je m ook strakker maken.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

9

Wat een schatje! Helemaal mijn kleur blauw  :Y

Mijn 2 passies Taart en Paard (of was het nou andersom)

10

anouckjewel schreef:

Als het alleen crisco is kun je dat bewaren ja.
Lief taartje! Verbeterpuntje, je fondant is wel erg dun, daardoor zie je oneffenheden meer. En als je een smoother aanschaft kun je m ook strakker maken.

Mijn fondant is net zo dun en daarmee kun je ook strak bekleden! Ik zorg altijd wel dat het afsmeren retestrak is, en dat doe ik dus ook gerust 3 tot 4 keer, elke keer tussendoor in de koelkast en dan tussendoor met een warm paletmes de oneffenheden wegwerken! Daarna de (dunne) fondant er over, voorzichtig met de handen gladstrijken en daarna met de smoother bewerken :)

En verder is het vooral een kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen! Maar dat komt vast goed, je zet in september vast een pracht van een taart neer!

Ziet er mooi uit! En smaakte hij ook?

Ziet er mooi uit! En smaakte hij ook?

13

Bedankt allemaal! Ja dat afsmeren moet ik denk volgende keer wat minder zuinig doen. Ik blijf gewoon lekker oefenen, ik denk de hele tijd aan taarten  :D
De taart smaakte super!