Onderwerp: koemelkvrij en lactosevrije vullingen gezocht
Hoi hoi,
Ik ben op zoek naar recepten van vullingen die koemelkvrij en lactose vrije recepten zijn met frisse smaakjes!
wie kan mij helpen?!
Alvast bedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » koemelkvrij en lactosevrije vullingen gezocht
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi hoi,
Ik ben op zoek naar recepten van vullingen die koemelkvrij en lactose vrije recepten zijn met frisse smaakjes!
wie kan mij helpen?!
Alvast bedankt!
ja, daar ben ik ook naar op zoek, mijn dochter mag nl geen lactose,
Nu was ik onlangs bij de Xenos en zij hadden 2 soorten fondant, waaronder dus ook LACTOSEVRIJE FONDANT
staat hier wat tussen:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=74530
Voor mijn kleindochter maak ik wel eens custard met water, zij vind het heerlijk onder fruit in een schelpje.
Het water kun je volgens mij ook vervangen door vruchtensap, even beetje uitproberen.
@tava satin ice is lactosevrij en koemelk vrij en beter dan die ahum spul van xenos..
hier is sanoma kookpudding populair tegenwoordig (ipv melk cocosmelk)
voor de rest zijn veel vullingen aan te passen met alternatieven voor melk (cocosmelk, wajang boter, sojamelk rijstemelk enz)
(de sanoma is zowel voor zo als voor vulling heel lekker)
off topic:
prak een banaan, vul aan met soja vanillepudding tot lekkere brij en vries in en maak hier ijslollies van, dit vind mijn kleindochter heel erg lekker.
Weet iemand een Koemelkvrij / kippe eiwit vrije vulling ?
Ik heb gister gewoon jam met verse aardbeien in een taart gedaan. Hartstikke lekker! (Was dan wel bij gebrek aan beter )
@tava satin ice is lactosevrij en koemelk vrij en beter dan die ahum spul van xenos..
hier is sanoma kookpudding populair tegenwoordig (ipv melk cocosmelk)
voor de rest zijn veel vullingen aan te passen met alternatieven voor melk (cocosmelk, wajang boter, sojamelk rijstemelk enz)
(de sanoma is zowel voor zo als voor vulling heel lekker)
hee, ik ben een beginner he, en dus nog niet echt thuis in het bakgebeuren en alle soorten ingredienten, zag toevallig dat xenos dit had, maar kun je me ook vertellen wat er beter is aan de satin ice. Ik ben net eens gaan kijken in de webshop van deze site, maar zie dat er dus nog veel meer merken zijn. Hoe weet je of je een goede fondant hebt, waar moet ik op letten ???
Die ik nu dus bijv. van de xenos had, rolde goed uit en figuurtjes uitsteken ging ook prima.
satin ice smaakt minder zoet (nog steeds flink zoet maar iets minder) is minder plakkeriger (wat elastischer)
mijn ervaring met die van xenos is plakboel die me bijna een mal koste
funcakes enz zijn ook allemaal goed (al weet ik niet of die lactose of koemelk vrij zijn) ligt eraan wat je fijner vind werken..
ikzelf gebruikte eerst funcakes maar ik kreeg bij het bekleden altijd barsten en scheuren en pas geleden even uit nood weer funcakes gekocht..
nee ik doe dat niet meer ik hou t lekker op satin
Ik maak veel Vegan (lactose/melk/ei-vrije recepten) bakrecepten
oa http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=129997
Botercreme of sojapudding kan je goed combineren met (diepvries) frambozen en jam.
satin ice smaakt minder zoet (nog steeds flink zoet maar iets minder) is minder plakkeriger (wat elastischer)
mijn ervaring met die van xenos is plakboel die me bijna een mal koste
funcakes enz zijn ook allemaal goed (al weet ik niet of die lactose of koemelk vrij zijn) ligt eraan wat je fijner vind werken..
ikzelf gebruikte eerst funcakes maar ik kreeg bij het bekleden altijd barsten en scheuren en pas geleden even uit nood weer funcakes gekocht..
nee ik doe dat niet meer ik hou t lekker op satin
bij xenos hadden ze dus meerdere soorten, ik heb er 1 die zonder lactose, en die rolde heel goed, de ander heb ik niet geprobeerd. Wil de volgende keer eens de satin proberen welke jij dus gebruikt.
weet je ook of die zo in de winkel wordt verkocht of kan je die alleen maar bestellen via de webshop. Ook schijnt de welkoop fondant te verkopen, maar geen idee welk merk dat is, zal eens gaan kijken.
je kan het bij de meeste taartwinkels wel kopen ook had pipoos de 1 kilo emmers.. maar die zijn snel een paar euro duurder dan de taartwinkels of de websites
Hoi hoi,
wie kan mij helpen?!Alvast bedankt!
Hoi,
Ik heb een recept voor je (staat ook op mijn website, maar kan niet iedereen lezen) van koemelkvrije banketbakkersroom.
Ik mail je het even.
Niet om kattig te doen, maar anders zoek je mss lang.
Ik ben oud genoeg om me dat te herinneren
Sanoma, daar word eigenlijk Saroma mee bedoelt (was vroeger één van de eerste soort pudding die niet hoefde te worden gekookt), tegenwoordig heet dat Dr Oetker klop pudding.
Voor lactose en koemelkvrij gebruik ik de Dr Oetker kookpudding met minder rijst/kokosmelk vanille met fruit. zoals pennyroyaltea ook al schrijft.
Klop pudding varianten moet je even nalezen welke mogen worden gebruikt het varieert per smaak.
Er is genoeg, je moet alleen veel verpakkingen nalezen
@ movin zie mijn topic
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=182436
Daar staat een vulling op die koemelk en ei vrij is.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » koemelkvrij en lactosevrije vullingen gezocht