1

Onderwerp: Niet zoals ik in gedachten had..... [FEEDBACK]

maar mijn schoonzusje was er erg blij mee.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6OESYYH7.jpg

Ik krijg alleen de onderrand niet strak. Deze buigt bij mij altijd naar binnen, ik draai de taart al om, maar misschien moet ik dit juist niet doen. Iemand tips hoe ik de zijkant nog strakker kan krijgen zodat je niet alle hobbels ziet?? Of moet ik een dikkere laag fondant gebruiken?

Over de kleurencombi ben ik wel tevreden, maar hij is niet zo geworden als ik in gedachten had. De cirkels op de zijkant waren moeilijker dan ik dacht en mijn fondant bleef overal aanplakken.

Graag tips en feedback.

2

Re: Niet zoals ik in gedachten had..... [FEEDBACK]

ik werk zelf eigenlijk altijd met marsepein (omdat ik fondant veel te plakkerig vind) dus tips kan ik je niet geven.

Had je hem wel goed afgesmeerd? Dat verschilt bij mij nog wel eens en zie je direct terug met bekleden.

Verder vind ik het wel een leuk taartje

3

Misschien dat het afsmeren nog dikker kon, maar had eigenlijk het idee dat ik de zijkanten wel goed had maar juist de bovenkant niet zo goed.....haha Net andersom dus.

4

Het gaat er niet om hoe dik je afsmeert, maar om hoe glad. Hoe gladder je botercreme erop zit, hoe strakker je lap om je taart komt.

ik snij altijd de onderkant (dat is dus de bovenkant in de oven) eraf, dan staat die taart echt haaks op je ondergrond en valt je lap niet zo naar binnen. nu heb ik dat dus bijna nooit meer!

desondanks is het een erg leuk taartje geworden!!

.....en er was taart....

5

Dat afsnijden is een goede tip idd!
Ik smeer m af en laat m dan een poosje opstijven in de koelkast, dat werkt voor mij tenminste.
Ik nga het afsnijden ook maar eens proberen.  :)

En een leuk taartje hoor!

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

6 Laatst bewerkt door Rinus (16-07-2012 08:50)

Ok. Dus de bovenkant afsnijden en dan omdraaien en strak afsmeren? Ik ga het de volgende keer gelijk proberen!! Bedankt voor de tip! :thumb:

En BBB heb even op je site gespiekt....wat een PRACHTIGE taarten maak je!!! Ik hoop dat ik ooit ook zulke mooie creaties mag maken! Vooral je bruidstaart met rozenwaterval vind ik erg mooi!

Hebben jullie dat allemaal jezelf aangeleerd of ook workshops gehad?

7

Veel oefen en de tips opvolgen dan komt het vanzelf goed

Leuke taart maak je ook gebruik van de smoother?

9

Ja heb wel een smoother, alleen was het te plakkerig dus heb ik het zoveel mogelijk met mijn handen gladgestreken. Met de smoother was hij misschien nog iets strakker geworden. En ja, ik blijf oefenen en probeer alle tips van jullie op te volgen! Als ik naar al mijn taartjes kijk dan gaat het al steeds beter.  :Y  Ik wil misschien wel teveel voor iemand die net begint.

10

Hoi Rinus,

Bedankt voor je complimenten! Heel leuk te lezen!

Ik heb een (heeeel slechte, kan ik nu achteraf zeggen) workshopje gevolgd maar heb eigenlijk alles zelf geleerd, door schade en schande en door dit forum.

Vooral in het begin zie je dat je met elk taartje vooruit gaat, en je maakt echt goeie beginnerstaartjes hoor! je ziet wat je anders wilt en zoekt naar manieren om dat voor elkaar te krijgen, dat is precies wat er nodig is om beter te worden! ga zo door!

Groetjes Berdien

.....en er was taart....

Je taart ziet er vrolijk uit en zeker voor een beginner helemaal niet slecht!

De dingen waar je tegen aan loopt zijn heel herkenbaar en de tips die je tot nu toe hebt gekregen, daar kun je denk ik al verder mee.

Een smoother gebruiken is inderdaad heel lastig als je fondant zo plakkerig is en met dit weer wordt het al gauw vochtig en plakkerig.
Deze week moest ik cupcakes decoreren. Ook een plakkerige bedoening...tot ik een ventilator bij m'n werkblad zette.
Je fondant af en toe laten rusten, desnoods (afgedekt) in de koelkast en veel geduld hebben. Dat is wat ik je nog kan meegeven!

'Vraag niet wat de wereld wil, maar wat je hart laat zingen,
want wat de wereld wil, is mensen met een zingend hart'.

12

ik vind hem mooi!
ik heb dat ook altijd. ik zag een keer een filmpje op internet waarbij ze de onderkant opvullen met marsepein (http://www.youtube.com/watch?v=aSuh206ITcI). zelf vul ik het op met botercreme, gewoon dichtsmeren en hard laten worden in de koelkast. dan met marsepein bekleden en een mooie rand eroverheen.

13

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties en jullie positieve feedback. Doet een mens toch goed. Ik blijf oefenen en wil snel weer mijn volgende taartje maken en ook die zal ik weer aan jullie showen!   ;)  en een ventilator is misschien wel een goed idee, ga eens kijken op zolder of we er nog 1 hebben. Geduld heb ik niet veel, maar door het maken van taartjes leer ik dat wel te krijgen. haha  :lol: in ieder geval bedankt voor alle tips en het meedenken!

Ik heb niet veel tips of iets dergelijks, maar ik vind het een hele leuke taart!