Onderwerp: Vraag over wilton sea life mold
Hoe krijg ik het koraal uit de mold .
Het is toch niet de bedoeling dat ik het uit moet snijden .
Wie heeft hem gebruikt en kan mij helpen hiermee.
Alvast bedankt
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Vraag over wilton sea life mold
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoe krijg ik het koraal uit de mold .
Het is toch niet de bedoeling dat ik het uit moet snijden .
Wie heeft hem gebruikt en kan mij helpen hiermee.
Alvast bedankt
Het is best een lastige idd, net als de varen uit de groene mold maar mij lukt het door met m'n dustzakje goed wat aardappelzetmeel in de vorm aan te brengen.
Om het koraal (of andere vormen) eruit te krijgen draai ik de vorm om en duw ik aan de achterkant.
Beetje lastig uitleggen maar omdat de mold iets flexiebel is duw ik 'm zeg maar hol, als een hoepel en beweeg ik 'm heen en weer. Dan valt de fondant meestal vanzelf uit de vorm.
Als dat niet lukt kun je ook bij het begin van je koraal even je needletool gebruiken om het fondant daar los te wippen en het verder met je handen uit de mold halen.
Het dustzakje gebruik ik hier dus altijd bij, succes!
Wanneer marsepein bij mij lastig uit een mold gaat leg ik 'ma een poosje in de vriezer. ( ik smeer mijn marsepein eerst in met een klein beetje crisco) en dan wip je het er vaak zo uit.
Succes
Ik vind het wel een gepriegel hoor steeds een klein stukje in de mold doen .
Doen jullie het ook zo.
En thanks voor de reacties .
En de mold 5-10 minuutjes in de vriezer? Net als bij andere siliconen molds?
Ik vind het wel een gepriegel hoor steeds een klein stukje in de mold doen .
Doen jullie het ook zo.
En thanks voor de reacties .
Ik rol dunne sliertjes en daar vul ik de mold mee.
Dan duw ik dat met m'n vingers of soms met een tooltje aan maar het is idd een gedoe-tje
Wat ik ook bij veel molds doe is de 1e keer nadat ik een ding klaar heb en uit de mold heb gehaald het wegen op m'n kleine digi weegschaaltje.
Dat gewicht schrijf ik op (vaak met permanent marker op de zij of onderkant van de mold) vervolgens weet ik steeds dat ik b.v. 3 gram voor een bepaalde vorm nodig heb.
Als ik er dan meer nodig heb weeg ik eerst een aantal keer de bewuste 3 gram af en heb steeds in 1x precies genoeg. Je molds kunnen ook beschadigen als je b.v. steeds het overtollige fondant moet wegschrapen. Kun je me nog volgen......lastig om te omschrijven hoe ik het bedoel geloof ik
En de mold 5-10 minuutjes in de vriezer? Net als bij andere siliconen molds?
Nou ik denk als je de dunne koraal 'takjes' zo lang in de vriezer doet dat ze breken bij het lossen.
De molds van wilton zijn zo ondiep dat invriezen niet aan te raden is. De items breken op het moment dat je ze er dan uit zou proberen te duwen.
Maak een lange dunnen rol van je marsepein/fondant, en 'wurm' dat met je vingers in de vorm van het koraal, doordat je een dunne rol gebruikt zorg je dat je er meteen niet te veel in doet. Het wegschrapen met een spatel kan geen kwaad voor je mold, maar je trekt dan erg makkelijk het marsepein er weer uit..
Ik heb hem al een paar keer gemaakt, maar het ging prima, ook de varen uit de "Nature" mold is goed te doen.
Oke dames bedankt voor de antwoorden ik ga het proberen van de week.
joke46 schreef:Ik vind het wel een gepriegel hoor steeds een klein stukje in de mold doen .
Doen jullie het ook zo.
En thanks voor de reacties .Ik rol dunne sliertjes en daar vul ik de mold mee.
Dan duw ik dat met m'n vingers of soms met een tooltje aan maar het is idd een gedoe-tje![]()
Wat ik ook bij veel molds doe is de 1e keer nadat ik een ding klaar heb en uit de mold heb gehaald het wegen op m'n kleine digi weegschaaltje.
Dat gewicht schrijf ik op (vaak met permanent marker op de zij of onderkant van de mold) vervolgens weet ik steeds dat ik b.v. 3 gram voor een bepaalde vorm nodig heb.
Als ik er dan meer nodig heb weeg ik eerst een aantal keer de bewuste 3 gram af en heb steeds in 1x precies genoeg. Je molds kunnen ook beschadigen als je b.v. steeds het overtollige fondant moet wegschrapen. Kun je me nog volgen......lastig om te omschrijven hoe ik het bedoel geloof ik
Goeie tip, Sandra!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Vraag over wilton sea life mold