Onderwerp: Help wat doe ik fout?!
Ik ben sinds mijn eigen bruiloft 2 jaar geleden bezig met taarten decoreren. Eigenlijk pas sinds een maand of 2 intensief.. (in de tussentijd 2 taartjes gemaakt) Ik krijg nu ook opdrachtjes binnen en dat vind ik natuurlijk helemaal leuk! Ik breid elke keer mijn collectie een beetje uit en lees heeeeeeeeeeel veel hier..
In het begin het ik moeite met de biscuits bakken, dat gaat nu erg goed. Maar het lukt mij maar niet om de marsepein superstrak te krijgen, ik zie altijd wel een deukje of een bobbeltje, of de taart staat soms ietsje scheef. Ik werk als volgt:
Biscuit gebakken (dag ervoor), draai m om, in lagen snijden met taart snijder, markeren met botercrème en mes om lagen weer recht op elkaar terug te zetten, zwaarste vulling onderin, exact op het lijntje terugzetten, zijkanten afsmeren met botercréme, bovenkant afsmeren met botercréme, zoveel mogelijk botercreme weer verwijderen. Dan in de koelkast, na een half uurtje weer eruit, met een heet en droog palet mes nog een keer langs de botercréme. Dan rol ik de marsepein uit, sla m om mijn roller en drapeer het erover heen. Eerst smoother ik de bovenkant, dan met mijn handen langzaam de marsepein naar beneden terwijl ik de taart ronddraai.
Wat doe ik fout?! En kan ik er iets aan veranderen? Ik heb een foto toegevoegd van mijn laatste opdracht. Ze waren heel tevreden en vonden het prachtig, maar het zijn dan ook vrienden die er een aardigheidje voor geven. Ik ben perfectionist en het frustreert mij enorm dat het me niet lukt om het superstrak te krijgen, terwijl ik volgens mij wel alles goed doe. Ik rol de marsepein wel redelijk dun uit omdat ik het zo snel te dik vind. Kan dat het misschien zijn?
Hier de foto: