1

Onderwerp: koekjes in de diepvries??

Hoi dames,

ik vroeg me af of je koekjes ook vast van te voren kan bakken en in de diepvries kan bewaren.
en hoe lang dan? met of zonder icing erop?

ik ben namelijk 27-8 uitgerekend en wil dan koekjes met zijn naam maken, maar ja ik heb nu alle tijd van de wereld en dan natuurlijk niet meer dus vandaar mijn vraag.

groetjes wendy

groetjes Wendy

2 Laatst bewerkt door djehr (15-07-2012 10:27)

Re: koekjes in de diepvries??

Ik heb het nog nooit gedaan maar kan mij voorstellen dat het geen succes is. In de vriezer worden de koekjes toch vochtig en dan worden ze zacht. Je zou het kunnen uitproberen. Op zich zijn koekjes best lang te bewraen hoor. Ik bewaar koekjes altijd in een wekpot met een laagje ongekookte rijst onderin. En dan blijven ze met gemak 2 weken goed. Dus je zou ze ook een week of 2 van tevoren kunnen maken (tenminste als je dan nog tijd hebt)

[edit] heb net nog even geproefd van de koekjes die ik bijna 3 weken geleden heb gemaakt en zijn nog steeds even knapperig.

Ik gebruik het recept van Peggy Porschen

3

Op het werk zijn e eens per ongelukkig de vriezer gekomen...en daarna nog goed te eten! Waren wel gewoon zandkoekjes!

4

ik wilde inderdaad "gewone" zandkoekjes maken en die dan evt inkleuren met icing.

bedankt voor de tips, kan het inderdaad wel evne uitproberen

groetjes Wendy

5

Ja hoor, ik doe het regelmatig. Kan prima in de vriezer, met of zonder versiering.

6

dames bedankt voor de reacties

monique... . moet ik ze dan nog met iets ontdooien (zoals suikerklontjes ) of op een bepaalde manier inpakken?? of is in een plastic zak voldoende?

groetjes Wendy