Onderwerp: hoelang van tevoren kan je decoraties met tylose maken?

hallo, ik wil weer graag een taart maken. op die taart wil een een 3D decoratie van een knuffelkonijn. Mijn buurvrouw heeft allemaal taart spullen die ik mag lenen maar die heeft ze nu aan iemand anders uitgeleend. Ik kan pas op 3 augustus lenen.
Ik vraag me af hoelang je de decoratie van te voren kunt maken want ik zou er nu wel aan willen beginnen. Er moet wel tylose door en ik ga het niet opeten (bij ons lust niemand fondant haha). En moet ik het dan luchtdicht of in de vriezer bewaren? En moet de tylose er meteen door als je het gaat gebruiken of een dag/nacht van te voren?
groetjes van Emma

een eigen taart is goud waard

2

Re: hoelang van tevoren kan je decoraties met tylose maken?

mbv tylose hardt het uit en kun je net zolang van tevoren maken als je wilt :)  Evt donker zetten tegen verkleuren.
Zeker niet luchtdicht of in de vriezer (dan wordt het weer zacht), gewoon in een stofvrije kast oid. 
Tylose 24u vantevoren erdoor doen, betekent dat het al snel hard wordt als je ermee bezig bent. Je kunt het erdoor doen en meteen beginnen.
Ligt er gewoon aan wat je gaat doen. Meteen verwerken betekent dat het niet 'meteen' hard wordt, als dat wel de bedoeling is dus van tevoren tylose erdoorheen :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl