1

Onderwerp: recepten van hier

Ik wilde een taartje gaan maken met de vullingen van de recepten  die op de site te vinden zijn,

de makkelijke chocolade mouse,

en de aardbeienmouse,

Deze in zijn geheel bekleden.
Versieringen van icing erop.en dan invriezen,
Kan dit??

de bedoeling is om hem bevroren in een taartdoos, in een koelbox die op zijn zij legt te vervoeren.
wij gaan op vakantie en dan moeten we 4 uur rijden in een auto. maar omdat er iemand jarig is toch een taartje te hebben.

En dan meteen opeten als we daar aan komen .

Moet ik dan iets van beschuitjes in de taartdoos leggen zodat daar t vocht in gaat zitten?? of iets anders. Ik doe in ieder geval de biscuit eerst een heel dun laagje botercreme op zodat de vulling niet door zakt.

2

Re: recepten van hier

helemaal niemand een idee of je die vullingen met taart en al in ken vriezen??

Zie allemaal nog even opkloppen als je ontdooit. en zulk soort antwoorden  maar ja als t in de taart zit gaat dat niet lukken natuurlijk.

Ik neem aan dat de taart na 4 uur nog niet helemaal ontdooit is??? Dit is echt de eerste keer dat ik een taart met vulling in gaat vriezen. ook nog nooit een vulling apart ( restjes ) ingevroren. of een biscuit.

dit is echt alleen maar omdat ik niet in een bungalow huisje met een mini oventje ga lopen bakken op de hoop dat t goed lukt.

3

Je verwacht wel heel snel reactie, op zondagochtend is het hier altijd wat rustiger.

Er is een topic met hierin zichtbaar welke vullingen je kunt invriezen. (oftwel sticky) Het handigste is om via de zoekfunctie even op te zoeken of via google. Zorg er ook voor dat het vullingen zijn die even later buiten de koelkast kunnen.

Zoals ik van anderen heb begrepen wordt icing bij vocht zacht en blijft het niet goed zitten.

Bij mousse zou ik dijkjes spuiten, zodat fondant niet gaat smelten.

4

En een taart met slagroom in een koelbox ontdooien... Ik zou het niet aandurven....

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

5

Je zou ook alleen de Biscuits in kunnen vriezen en de vullingen apart gekoeld of ingevroren meenemen.
Kun je de boel in de bungalo smeren, vullen en bekleden

Ik zou de vulling nog wat steviger proberen te maken door er wat mascarpone door te mengen
Beschuitjes erbij voor het vocht lijkt me een goed idee

Suc6, john

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat taarten en lange autoritten moeilijk samengaan. Je kunt inderdaad beter de boel afzonderlijk meenemen en de biscuit inderdaad alvast maken en ingevroren meenemen bijvoorbeeld. Heb ooit een mislukte poging gedaan die resulteerde in een afzakkende ganachelaag en frambozen en vlinders die onder aan de taart hingen...