Onderwerp: Zwemdiploma
Niet origineel, wel lekker!

Gevuld met bonbonbloc creme.
Eindelijk, na twee jaar twee keer in de week naar zo'n snikheet zwembad. We stoppen ermee, voor diploma B zijn Tom en ik niet zo gemotiveerd... 
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Zwemdiploma
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Niet origineel, wel lekker!

Gevuld met bonbonbloc creme.
Eindelijk, na twee jaar twee keer in de week naar zo'n snikheet zwembad. We stoppen ermee, voor diploma B zijn Tom en ik niet zo gemotiveerd... 
Misschien niet origineel maar wel goed gelukt
En gefeliciteerd met zijn A-diploma

Dank je Linnie!
Hier ook nog maar even een toelichting.
De basis is gewoon een rechthoekige biscuit. Die heb ik in drie lagen gesneden en de onderste gevuld met bonbloc creme. Uit de bovenste laag heb ik een rechthoek gesneden voor het bad (dat uitgesneden stuk hebben mijn jongens later uit de keuken gepikt en droog opgesmikkeld, maar het was toch over).
De onderste twee lagen heb ik toen afgesmeerd met 1:1 botercreme en daar heb ik een gemarmerd blauw lapje fondant op gedaan. Daarop heb ik toen de bovenste laag (met het stuk eruit) weer gelegd die dus alleen nog maar een zwembadrand was. Dat ook weer afgesmeerd, even in de vriezer om uit te harden en toen het wit eroverheen. En vervolgens met de hand al die tegelvoegjes erin krassen want ik heb daar geen vorm voor. Werd niet heel netjes, maar soit.
Daarna het zwembad gevuld met kleurloze pipinggel en allemaal golfjes getrokken met een lepeltje. Als laatste alle vooraf gemaakte decoraties geplaatst in het bad en op de rand. In de grote A zitten wat ongekookte spaghettistokjes om hem rechtop te houden.
De kinderen konden het niet laten om steeds even aan het water te voelen want het leek heel echt. We hebben de taart zelfs nog even schuin gehouden om te kijken of het bad zou overstromen....
ECHT heel leuk gedaan
, en gelukkig voor mij ook nog een vrij duidelijke uitleg 
Echt een leuke toepasselijke Taart.
... en natuurlijk dank aan iedereen die heeft bijgedragen aan de inspiratie, want dit is een combinatie van meerdere voorbeelden op dit forum. Ik zou er zelf nooit aan hebben gedacht om dat gat erbij te doen bijvoorbeeld. 
hij is erg leuk en bedankt voor super duidelijke uitleg. ik hoop deze binnenkort of ooit ook nog een x te mogen maken 
Gefeliciteerd voor Tom (en jou!). Wat een leuk idee, mijn zoon zwemt eind augustus af.. dus misschien ga ik het idee van je lenen...
Heel leuk gemaakt. !
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Zwemdiploma