1 Laatst bewerkt door fran4april1952 (07-01-2012 15:20)

Onderwerp: In bloempot bakken???

Ga een bloempot taart maken en mijn vraag is lukt dat een gewone bloempot in de oven?Of snijden jullie dat in vorm van een ronde bisquit?Bedankt alvast!

Ondertussen geprobeerd!Nieuwe bloempot gaan kopen en bisquit in gebakken en ligt al in vuilbak!Bisquit zag er heel raar uit!Heeft veel langer in de oven gestaan en was na 45 min nog niet gaar en er waren grote gaten in gebakken!Weten we dan ook alweer!!

2

Re: In bloempot bakken???

Misschien komt dat doordat de bloempot( waarschijnlijk terracotta) veel lucht doorlaat :think:

Zoete groetjes, Inti

3

Ik heb voor dit taartje eerst een biscuit in een bloempotje gebakken en het ging prima. Ik had wel het hele potje bekleed met bakpapier. Misschien maakt dat uit?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ILROHZZR-G.jpg

4

en hier was ik dus ook heel erg benieuwd naar dus gaat het ook even goed volgen. :Y

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

5

ik dacht, dat ik al eens iemand gehoord had die het gedaan had, maar wie?? had je hier op het forum al de zoekfunctie gebruikt?

Groetjes, Dorothea.

6

Ik ben heel erg benieuwd of je al wat wijzer geworden bent :think:

7

Wat een mooi taartje is dat Esther!

8

Ik heb wel eens een taart in een geglazuurde (binnen en buitenkant) aardenwerken bloempot gebakken, dat ging prima!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AL3OYS7B.jpg
Afsmeren kon wel veel beter, zie ik nu :o

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

9

wat een leuk taartje ik ga het toch ook maar een keer proberen

10

Ik werd gisteren ook zo nieuwsgierig of het ging dus ik heb gisteren ook een bloempotje in de oven geschoven. Idd wel een geglazuurde pot vanbinnen, cake kwam er ook heel makkelijk uit.
Dus een bakken in een bloempot kan zeker. Ik heb er alleen geen foto van omdat'ie niet goed gaar was vanbinnen en dus in de prullenbak is beland;-)

11 Laatst bewerkt door aubainmarietje (25-01-2012 14:04)

Ik heb eens in een inox schenkbeker gebakken omdat deze de perfecte vorm had voor de bloempot.Mss heb je ook wel zoiets staan tss je potten & pannen?
Hier is hij,niet letten op de onderkant,was niet zo netjes afgewerkt. :o
http://www.mijnalbum.nl/Foto-M7IJNUSE.jpg

Eerst gewoon bekleed en dan nog een rand erover gemaakt zodat deze breder leek.
:)

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

12

Hoi,

Weet dat deze oude topic is, maar hoelang hebben jullie biscuitdeeg in  een bloempot in de oven gedaan?

Groetjes, Bianca

13 Laatst bewerkt door RenateVernie (12-07-2012 15:41)

oeps. wilde reageren op een andere, maar geen idee hoe ik dit bericht kan verwijderen

14

Misschien moet de bloempot eerst een nachtje in het water voordat je hem gaat gebruiken om te bakken.