1

Onderwerp: Lactose en koemelkvrije aardbeien yoghurt vulling

Vanmorgen heb ik een aardbeien yoghurt vulling gemaakt die koemelk en lactose vrij is. Ik hou niet zo van soja producten maar ik denk dat dit een goed alternatief is voor mensen met een allergie.
Komt ie:

Ingrediënten:
1 pot alpro soya yoghurt naturel
Een paar eetlepels aardbeien vlaaivulling van de Hak
Kristal suiker naar smaak.

Pak een kom en leg hierop een zeef of vergiet en leg hierin een vochtige theedoek, schoon uiteraard, en giet hierin de soya yoghurt.
Vouw de doek voorzichtig dicht en zet alles in de koelkast. Laat dit een 24uur staan.

Na 24uur zie je dat de yoghurt heel dik is en er water in de kom zit. Gooi het water weg en doe de overgebleven hangop in een kom. Schep er naar eigen smaak wat suiker bij en een paar eetlepels aardbeien vulling.
Even goed door roeren en klaar is je yoghurt vulling.

Dit kan dus ook met andere smaken. Wat je maar lekker vindt.

Succes!

Re: Lactose en koemelkvrije aardbeien yoghurt vulling

Het lijkt me ook een luchtige vulling! Niet zo zwaar op de maag, maar toch lekker!

3

Dat klinkt als een heerlijke frisse vulling

Groetjes, Jacqueline

4

Klinkt goed! Dank je wel!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Klinkt goed, ga ik eens proberen voor mijn kleindochter.
Bedankt voor het recept.

Je zegt ik hou niet zo van soja producten, maar je gebruikt soja yoghurt??? Of was het niet voor jezelf.

Maria Hoop wat leuk, ik kom uit Echt  ;)

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

6

mamski schreef:

Klinkt goed, ga ik eens proberen voor mijn kleindochter.
Bedankt voor het recept.

Je zegt ik hou niet zo van soja producten, maar je gebruikt soja yoghurt??? Of was het niet voor jezelf.

Maria Hoop wat leuk, ik kom uit Echt  ;)

Het was idd niet voor mezelf. Heb bij een lijn poging weleens soya drink geprobeerd maar vond ik echt niet lekker. Deze vulling vind ik wel lekker. Was een probeersel bedacht samen met de moeder van het kind waar de taart voor was. Pakte heel goed uit.
Groetjes uit Maria Hopeloos hihi  ;)