1

Onderwerp: Hoe kan ik het best icing op fondant bevestigen?

Hey,

ik heb een Tinkerbell in fondant/gumpaste gemaakt, en de vleugels in icing gespoten. Nu vraag ik me af hoe ik deze het beste aan elkaar kan bevestigen zonder dat ik de vleugels uren moet vasthouden  :/  haha.

En als er tips zijn om de oogjes er mooi symmetrisch op te krijgen zijn die ook altijd welkom. Ik durf ze der niet op tekenen uit schrik dat ik het volledig ga verknoeien :s .

Bedankt om te lezen en te kijken, hier is een foto van de samen te stellen delen.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/c67.0.403.403/p403x403/283611_4280909341081_486483851_n.jpg

2

Re: Hoe kan ik het best icing op fondant bevestigen?

Ik ben nieuw dus ik weet het niet zeker, maar misschien kan een beetje water of dikke royal icing werken?

3

Ik zou ze plakken met icing en dan goed ondersteunen met iets zodat je ze niet continu hoeft vast te houden

4

:s  Heb een vleugeltje gebroken  :(  Nu ist ff aant herstellen met R I hopelijk lukt het bij de 2de poging  :/

5

ohhh erg is dat he...

Ik had dat dus met mijn tiara en het is opgelost, taart staat klaar en vanmiddag komen ze hem halen.
Dan maak ik ook de foto, maar ik ben zoooo trots op deze dat ik bijna niet kan wachten haha

Geef je icing goed de tijd om weer te drogen en dan komt t goed

6

BTW....

Wat een leuke site hebben jullie...
Heb een mooi poezenkussen gezien....
jammer dat verzenden vanuit België zo duur is..

7

T2605 schreef:

BTW....

Wat een leuke site hebben jullie...
Heb een mooi poezenkussen gezien....
jammer dat verzenden vanuit België zo duur is..

Er zijn nog veel mooiere dingen voor Poezen, maar die staan nog niet op de site, zoals krabpalen enzo, van waar in NL ben je ergens?

PFFF herstellen ging niet zo goed tis keidik geworden, heb nu gewoon een ander vleugeltje gespoten, eerste laag is aant drogen.

8

Als je spuit met royal icing is het altijd verstandig meer te maken dan je strikt nodig hebt: het is zó breekbaar........

(Ik zeg specifiek royal icing omdat je ook buttercream icing hebt. Deze wordt níet hard, anders dan een hard korstje aan de buitenkant. De binnenkant blijft zacht. Is dus minder goed/niet bruikbaar voor dit soort werk. De icing uit de tubes van Wilton hardt ook niet (goed) uit en is dan ook niet zo goed bruikbaar hiervoor..... ;))

Ik vind het vréselijk leuk om te doen en word er langzaam maar zeker steeds iets 'vaster' in........ maar ik blijf lekker dooroefenen.

9

@ Annick 67: Ik spuit met gewone royal icing, niet uit een tube. Ik doe +/- 3 lagen, bij m'n tiara 4 en die is super gelukt en stevig, maar wel dik, en die vleugeltjes mogen zo dik niet zijn.

Die wilton tubes gebruik ik vooral voor roosjes en dropflowers.

10

Ik spuit ook met Royal icing (van de mix) en dat hard goed uit.

@bolleke82
Ik woon in de buurt van rotterdam

11

@ T2605: ik heb je een mailtje gestuurd  :)

12

Bolleke82 schreef:

@ Annick 67: Ik spuit met gewone royal icing, niet uit een tube. Ik doe +/- 3 lagen, bij m'n tiara 4 en die is super gelukt en stevig, maar wel dik, en die vleugeltjes mogen zo dik niet zijn.

Die wilton tubes gebruik ik vooral voor roosjes en dropflowers.

De icing in de tubes van Wilton is géén royal icing ;) Kan je niet (goed) met elkaar vergelijken dus......

Ik heb een tiara gespoten in 2 lagen, lekker fel limegroen, superleuk! En nog helemaal heel van de vorm afgekomen ook  :D

13

annick67 schreef:

Ik heb een tiara gespoten in 2 lagen, lekker fel limegroen, superleuk! En nog helemaal heel van de vorm afgekomen ook  :D

Heb je daar een foto van, ik kan het niet direct vinden in je onderwerpen.

14

Ok, dank je voor de tips, ik heb het nu geprobeerd met superdikke icing en het eerste vleugeltje hangt te drogen.

Hopelijk houdt het .... (ik kruis m'n vingers   :D )

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/524190_4281558957321_1259417341_n.jpg

15

ze ziet er echt super leuk uit zeg! mooi dat het gelukt is!

groetjes, Vivian

16

VDL26 schreef:

ze ziet er echt super leuk uit zeg! mooi dat het gelukt is!

Dat is nog afwachten, het eerste vleugeltje is aant drogen, de tweede moet ik er nog aan zetten morgen. Hopelijk Werkt het.

17

Bolleke82 schreef:
annick67 schreef:

Heb je daar een foto van, ik kan het niet direct vinden in je onderwerpen.

Klopt, ik post niks van wat ik maak op het forum......

maar.....
http://www.mijnalbum.nl/Foto-H7J8BTQW-D.jpg

en

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JVKJAVDZ-D.jpg

(Even snel met mobiel genomen; niet de beste kwaliteit deze keer helaas..... ;))

18

Ohh ik heb hetzelfde kroontje gemaakt

Hij is leuk!!!

19

annick67 schreef:

(Even snel met mobiel genomen; niet de beste kwaliteit deze keer helaas..... ;))

Hij is prachtig  :)  Leuk dat ik em mocht zien.