jeetje nou mijn taarten zijn zo'n 10 cm hoog als ik ga bekleden en ik bekleed niet erg dik, maar vind het wel fijn om ruim te hebben omdat de vouwen aan de onderkant dan mooier en makkelijker weg te werken zijn.
Uiteindelijk hou ik daardoor wel meer restant over.....
ik zou gokken dat ik voor een 24 en een 16 gezamelijk wel 5 kleine pakjes nodig zou hebben.....Ik gebruik voor 15 en 20 vaak een kilo en vind dat ik dan soms nog krappe marges heb met bekleden. Nu bekleden hou ik daar waarschijnlijk na afwerken wel weer een derde tot de helft van over misschien. Niet iedereen vult en bakt zo hoog, dus dat moet je zeker mee laten wegen. Bij 6 of 7 cm scheelt het alweer behoorlijk. Ga eens uit van 4 zou ik zeggen en maak de 2 taarten voor het gemak in dezelfde kleur, dan kan je de restanten gebruiken en zit je minder krap in de fondant.
Kijk gewoon naar wat je zelf makkelijk vind, het vangt van zoveel dingen af: fondantdikte, hoogte biscuit, ruimheid die je voor bekleden aanhoudt....merk fondant (ene laat zich makkelijker bewerken om de taart dan de andere) Beetje uitproberen dus. Maar liever teveel dan te weinig.