1

Onderwerp: Ruitjes met pareltjes

Hallo,

Misschien heel blond,  ;)  Maar kan iemand mij uitleggen hoe die mooie ruitjes met pareltjes gemaakt worden. (veel op bruidstaarten te zien)

Ik ben een beginner en heb 1001 vragen. Ik begin maar eens met deze.

Bedankt alvast voor alle antwoorden.
Gr Maan

2 Laatst bewerkt door djehr (12-07-2012 21:15)

Re: Ruitjes met pareltjes

Daar heb je handige hulpmiddeltjes voor:

patchwork cutter diamond design
http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -2093.html

of
CK impression mats: een set van 4 matjes: rechte vierkantjes groot, rechte vierkantjes klein, schuine vierkantjes groot en schuine vierkantjes klein
liescakeshop.nl/product_info.php?products_id=2232

Je kan het ook gewoon uit de losse hand doen. Heb ik ook wel eens gedaan. Je moet wel n vaste hand hebben en berekenen/inschatten zodat de strepen mooi uitkomen en gelijke afstand hebben. Liniaal en ronde kant van n mes erbij en streepjes trekken maar :D Je kan desnoods eerst alleen de zijkant doen om te proberen.

4

Of zo: http://cakes.keyartstudio.com/tutorials … arker.html

Nog handiger :D
Je hebt dan ook gelijk gaatjes voor je pareltjes. Ga die tip zelf ook even onthouden!

6

Dank jullie wel. Ik denk dat ik gewoon te moeilijk denk en nog heel erg onzeker ben...(maar met hulp kom ik er wel)

:)  :)

Lastig he die onzekerheid. Heb ik ook nog hoor maar met gewoon wat proberen leer je echt veel....en van t forum natuurlijk ;) succes..

Ik wist dus niet (dat is ook blond  ;) ) dat hier een tool voor is  O-)
Ik gebruik hiervoor altijd een geodriehoek! Daar zitten van die streepjes op en hij is doorzichtig, daardoor kan ik altijd vrij nauwkeurig die strepen trekken!

Ik wist dus niet (dat is ook blond  ;) ) dat hier een tool voor is  O-)
Ik gebruik hiervoor altijd een geodriehoek! Daar zitten van die streepjes op en hij is doorzichtig, daardoor kan ik altijd vrij nauwkeurig die strepen trekken!