1

Onderwerp: Gebakken appeltjes of niet???

Ik heb beloofd dat ik voor a.s. zondag een taartje zal maken.
De wens voor de vulling is gebakken appeltjesroom met dulche de leche en afgesmeerd met kaneelbotercrème.
Op zich geen verkeerde keuze want deze is  :9  maar ik wil vrijdagochtend al beginnen met vullen dus vind ik de vulling erg riskant vanwege de slagroom die door de appeltjesroom gaat.
Wat zou ik hiervoor nou in de plaats kunnen doen?
Misschien laagje botercrème en daar de gebakken appeltjes (zonder de slagroom uiteraard) opleggen???
Of toch maar op een héél andere vulling overstappen?
Heeft er iemand ervaring met gebakken appeltjes zonder slagroom?

Groetjes, Angela

2

Re: Gebakken appeltjes of niet???

als je de taart gewoon in de koelkast laat staan kan het volgens mij prima hoor. Ik heb ook altijd slapgroom in de taarten en vul ze ook wel eens 2 dagen voor die tijd nog problemen mee gehad. suc6

3

Ja weet je.....het is niet voor mezelf maar voor een vriendin.
En dan vind ik het altijd wel een beetje eng  :s

Groetjes, Angela

4

maar waarom vul je niet gewoon zaterdags dan?? zorg je dat je de rest al voorbereid hebt. Zaterdag vullen en afsmeren bekleden deco erop en klaar :thumb:

5

ik zou Carien ff vragen, die gebruikt vaker appeltjes en weet vast een oplossing voor je.

6

@suusve: Ik heb zaterdag geen tijd vandaar de vrijdag.

@kaatjuh: Dat is een hele goeie want van Carien heb ik ook het recept van de gebakken appeltjes  :) .
Ik ga eerst even hopen dat ze gelokt wordt door de gebakken appeltjes in de tekst  ;)  en anders kan ik er inderdaad even een berichtje aan wagen. Thanx!

Groetjes, Angela

7

ik gebruik vaker gebakken appeltjes met kaneel en wat suiker (zonder slagroom) en dat is erg lekker. Niet op  creme maar gewoon zo op de biscuit  :9

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

8

Ik bak appeltjes met suiker en kaneel en verdeel dit over botercreme van de mix met rumsmaak van patidess, mjammieee.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

9

Ik bak de appeltjes met kaneel en suiker en leg die op een laag banketbakkersroom. Om de banketbakkersroom aan te maken gebruik ik appelsap troebel/boomgaardsap ipv water. Er komt dus ook geen slagroom aan te pas en ik krijg er altijd heel positieve reaties op.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

10

@mamski en Sandra-lala:
Dat klinkt allebei ook erg lekker!  :9 Thankx

Groetjes, Angela

11

Ik bak de appeltjes ook in suiker en met kaneel, maar die roer ik door de bc mix. Erg lekker vind ik zelf.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

12

Oh staat het recept van de gebakken appeltjes hier op forum?? Hij klinkt nl heerlijk :P

Groetjes Erna

13 Laatst bewerkt door Angela71 (12-07-2012 12:32)

Erna schreef:

Oh staat het recept van de gebakken appeltjes hier op forum?? Hij klinkt nl heerlijk :P

Ik heb het van Carien van het forum. Errug lekker!!!

Edit: ....even gekopïëert voor je....

Gebakken appeltjesroom is erg makkelijk en erg lekker:

een klont roomboter in een koekenpan,
de gesnipperde appels (ze slinken behoorlijk!), met wat suiker erover, erin doen
voorzichtig bakken (niet hoog vuur, dan brand de boel aan)
als het een soort prutje wordt (droge appelmoes met klonten zeg maar) uit de pan
wat kaneel erdoor doen (als je dat lekker vindt)
helemaal af laten koelen
over de taart verdelen
daarover ongezoete, geklopte slagroom met klopfix erdoor.
Combineert errug goed met dulce de leche

Groetjes, Angela

14 Laatst bewerkt door MirandaB (12-07-2012 13:53)

Ik gebruik vaak meringue botercreme om te vullen (en af te smeren). Is ook heel lekker met de gebakken appeltjes. Je kunt dan om af te smeren wat kaneel door de mbc doen. :9
Gebruik ook wel regelmatig slagroom als vulling, maar dan wordt de taart de volgende dag gegeten.

15

Je kunt de gebakken appeltjes ook zonder room als vulling gebruiken hoor. Smaakt prima!  :Y  :9

Dat is toch een TAART waard!

16

@angela Thanks! Klinkt erg lekker. Heb je ook nog tips voor welke appels? ;-)

Groetjes Erna

17

Erna schreef:

@angela Thanks! Klinkt erg lekker. Heb je ook nog tips voor welke appels? ;-)

Ha,ha.....ik vind de Jonagold erg lekker. Die werden mij pas geleden door de groenteman ook aangeraden voor een appeltaart dus.... :)

Groetjes, Angela

18

:lol:  :D ja hoor, je hebt me gelokt :Y  was gister errug druk, dus had het niet eerder gezien :)

Ik zou zeggen, gewoon doen :Y 
Mits gekoeld natuurlijk, gaat het prima met slagroom hoor, nooit problemen mee gehad :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

19

Hahaha, geweldig dit!

20

Carien schreef:

:lol:  :D ja hoor, je hebt me gelokt :Y  was gister errug druk, dus had het niet eerder gezien :)

Ik zou zeggen, gewoon doen :Y 
Mits gekoeld natuurlijk, gaat het prima met slagroom hoor, nooit problemen mee gehad :)

Ha,ha......wat een pakkende titel niet doet hè?!  O-)   :lol:
Maar in ieder geval bedankt weer hè!  :)

Groetjes, Angela