Onderwerp: HEEELP! valt dit nu te redden?
hallo,
ik ben bezig met een barbietaart, maar de het mix loopt uit de schaal.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » HEEELP! valt dit nu te redden?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hallo,
ik ben bezig met een barbietaart, maar de het mix loopt uit de schaal.
ow shit, ik ben bang dat de taart nog lang niet gaar is gezien de druipers en dat de taart het niet overleefd als je het eruit haalt. Misschien is het zelfs al teveel om de ovendeur open te doen voor de taart qua inzakken ed....
ik zou opnieuw beginnen met 2/3 beslag of misschien 3/4.
Erg zonde, maar deze lijkt me niet meer te redden.
je kan er zo ook niet vanuit gaan dat deze taart de structuur heeft dit je wilt...
oke echt balen.
heb je misschien nog tips over de temperaturen?
ik heb de taart 30 minuten op 180 graden gebakken.
dit stond op de verpakking..
ik bak nooit zo hoog. Ik begin om 140 graden, dan na 20 min naar 160 graden en dan weer na 20 min naar 175. Dan heeft de taart nog wel 15 min nodig, maar dat ligt echt aan de vorm. Een barbie is natuurlijk erg hoog en heeft meer tijd nodig om ook van binnen gaar te worden.
In jouw geval heb je e snel een korst gekregen en gaat de vloeibare cake eroverheen lopen.
Ik zou denk ik in jouw geval voor 1/2 tot 2/3 beslag gaan.
(het lijkt nl echt heel veel op de foto en is nog niet klaar met rijzen)
Dan 140 graden 30 min
dan 160 graden 20 min
en dan naar 175 graden en in de gaten houden.(gok op 15 a 20 min)
Je kan gaan prikken als je de taart begint te ruiken in je huis (dus niet alleen recht voor de oven) Dan kan je voelen of hij terugspringt als je erin drukt. de randen komen vaak los als hij echt gaar is en de prikker nog voor de zekerheid. Laat hem er liever iets te lang in als te kort.
Zet de vorm op de laagste trede van je oven ivm bovenwarmte van die spiraal.
De lage temperaturen zorgen voor een goede langzame garing en rijzing.
Bij 160 gaat hij pas echt rijzen en bij 175 nog meer.
Je kunt ook voor de zekerheid ook 30 min op 160 bakken en dan korter op 175.
Doe de vorm niet te vol, want dan kan hij NOOIT van binnen gaar worden zonder heating core.
Als je nog vragen hebt, ik ben hier nog wel even...
Erg zonde, maar deze lijkt me niet meer te redden.
.
Ik zou niet opnieuw beginnen, hoor!! gewoon door laten bakken tot ie gaar is (schoonmaken moet je toch al en hij zal niet nog meer overstromen)
Je kunt altijd de kop eraf snijden, gelijk met de rand van je kom.
Opnieuw beginnen kan altijd achteraf nog wel
Bedamkt. Hij gaat nu wat beter. Moet hem nog even gaar bakken, maar voor de rest ziet hij er super uit. Volgende keer zal ik stapje voor stapje gaan.
Bedankt allemaal!
nou ik hoop echt dat het nog lukt! Dat zou natuurlijk het allemooiste zijn
Het is nog goed gekomen hoor! Ik zal binnenkort als ik de foto heb hem plaatsen!
Bedankt voor de tips
Een tipje dat niet echt met het biscuit te maken heeft maar in dit geval misschien wel handig was geweest.
Bedek je grote bakplaat met aluminium folie (glimkant naar beneden), als er dan wat overstroomt hoef je alleen maar het folie te vervangen en brandt het niet ook nog in op je bakplaat. Scheelt een hoop poetswerk.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » HEEELP! valt dit nu te redden?