1

Onderwerp: afgesmeerde cake in de koeling?

lieve dames, ik heb een vraagje en hoop dat jullie ervaring mij verder zou kunnen helpen...
ik moet voor maandag een bruidstaart maken voor 150 man en het wordt een strand/zandtaart, gemaakt van cake gevuld met jam en witte chocobc en ook afgesmeerd met witte chocobc. hieroverheen komen gemalen koekjes als zand. nu wil ik pas het zand op de dag zelf erop doen omdat de koekjes anders klef en zacht worden. kan ik de gevulde en afgesmeerde cakes in de koeling bewaren of droogt de cake dan uit? vind het met dit weer een beetje tricky om ze buiten de koeling te bewaren...
hoor graag jullie tips en adviezen!

alvast bedankt,
Renske

married to my oven glove...

2

Re: afgesmeerde cake in de koeling?

Volgens mij kunnen ze in de koeling goed bewaard worden zonder uit te drogen, maar heb er geen ervaring mee.
Ik zet m'n taart altijd een paar uurtjes afgesmeerd in de koelkast voor ik ze ga bekleden, nooit een droge taart gehad.

Tsaarina
There's a first for everything!

3

Ik zou hem denk ik in de vriezer zetten... Maar ben ook maar wen beginnee ;)

4

Wanneer ga je de taarten vullen en afsmeren? Ik zou ze zeker in de koelkast bewaren. Al is het alleen maar om de choco bc goed te laten opstijven na het afsmeren. Met dit weer wordt de bc snel zacht buiten de koeling.
Mocht je bang zijn dat je taarten wat droog worden, dan kun je de biscuits ook tremperen. Dan blijven ze wat "vochtiger". Succes!

5

als je ze goed afsmeert drogen ze niet uit hoor :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Idd als t gewoon dichtgesmeerd is en in een doos kan t niet veel kwaad. Zou cake wel zo kort mogelijk bewaren want t wordt er niet lekkerder op

7

bedankt dames!
ik ga de cakes zondag snijden, vullen en afsmeren en dan in een zak in een doos en zo gaan ze naar de trouwlocatie waar ze zondagavond in de koeling gaan. dan ga ik maandag naar de locatie om ze af te maken met de koekkruimels. locatie is op het strand en daar mag je met de auto alleen s avonds en s ochtends vroeg naartoe rijden...spannend allemaal, zal na de bruiloft foto's posten van het eindresultaat...

Ja zeker doen; ben benieuwd naar het resultaat!
Suc6!

"A party without CAKE is just a MEETING"
www.sweetcleefcakes.nl

9

Hoi Renske

We zijn heel benieuwd naar het resultaat!
suc6 meid.

Cake Queen passie voor taarten
www.cakequeen.nl Offical PME Instructor regio Utrecht/Amersfoort. Winkel en workshopruimte in Amersfoort centrum, gevestigd aan Kamp 70, 3811 AT Amersfoort

10

hallo lieve dames,
het is heel goed gegaan allemaal! was nog wel gedoe om kruimels op de taart te krijgen op de locatie maar alles bij elkaar waren het bruidspaar en de gasten allemaal supertevreden! alleen maar complimentjes gehad :)
Foto's laten helaas nog even op zich wachten, aangezien ik aan alles had gedacht behalve batterijen voor mn camera :grr: ...
maar zodra ik ze heb zal ik ze in de parade zetten!
XXXRenske