151

Re: Het levensboek voor mijn nichtje die 16 werd!! Een megaproject!!

dollelollypop schreef:

Ik zou graag een vraag willen stellen.
Ik maak de mondjes altijd met een tooltje maar dan krijg je zo'n klein mondje en ik zie heel vaak overal van die breede mondjes net als bij jou.
Zou je mij misschien willen vertellen hoe je zo'n brede mond maakt want ik neem aan dat daar een hulpmiddel voor is aangezien die mondjes er altijd zo perfect uitzien.

Weet niet hoe leonie het doet maar ik duw altijd de rand van een spuitmondje er in... Dan kun je de mond / glimlach zo groot en zo kleinmaken als je zelf wil!

152

Dankjewel schrijvertje dat heb ik ook wel eens geprobeerd maar doe ik het niet goed denk ik.
In ieder geval hartelijk dank dat je het met me gedeeld hebt en dan ga ik er toch nog maar even op oefenen.

153

dollelollypop schreef:

Ik zou graag een vraag willen stellen.
Ik maak de mondjes altijd met een tooltje maar dan krijg je zo'n klein mondje en ik zie heel vaak overal van die breede mondjes net als bij jou.
Zou je mij misschien willen vertellen hoe je zo'n brede mond maakt want ik neem aan dat daar een hulpmiddel voor is aangezien die mondjes er altijd zo perfect uitzien.

Ik gebruik kleine ronde uitstekertjes voor de mondjes.  Niet 1 maat, hangt ervan af welke uitdrukking ik het gezichtje wil geven. De helft van het uitstekertje in het gezichtje drukken....

154

Hartelijk dank Leonietje voor de tip dan Ga ik dat ook maar eens proberen en hoop ik op een dag net zulke mooie poppetjes te kunnen maken als jij maar dat zal wel te hoog gegrepen zijn voor me.  ;)

155

Supermooi! Zo mooi geboetseerd! Zo een taart zou ik ook wel willen krijgen  :P

156

OOh wat gaaf

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

157 Laatst bewerkt door VDL26 (10-07-2012 14:21)

wauw, wat een ontzettend gave taart zeg! ben er sprakeloos van :)

groetjes, Vivian

158

Ik heb hier echt geeeeeeen woorden voor........... Wat mega super fantastisch!!!!!!!!!!

159

Zat nog eens te denken.
Zijn dit soort poppetjes nou ook in een boekje te vinden zodat ik ook eens een poging zou kunnen doen of is dit echt helemaal zelf verzonnen en is het een kwestie van oefenen.
Ik heb al eens zitten zoeken op internet naar boetseersels van poppetjes in een boek maar kan niet echt iets vinden.
Ik zou het leuk vinden als ik ook eens zo'n poppetje zou kunnen gaan proberen maar er zullen vast wat foefjes zijn die ik dan niet weet waardoor het natuurlijk waardeloos zal worden.

Leonie kun je geen workshop geven want dan ben ik zeker van de partij hoor  ;)

160

Wauw, dit echt GEWELDIG!!!  :Y  :D

Groetjes, Monique

161 Laatst bewerkt door leonietje (10-07-2012 19:18)

dollelollypop schreef:

Zat nog eens te denken.
Zijn dit soort poppetjes nou ook in een boekje te vinden zodat ik ook eens een poging zou kunnen doen of is dit echt helemaal zelf verzonnen en is het een kwestie van oefenen.
Ik heb al eens zitten zoeken op internet naar boetseersels van poppetjes in een boek maar kan niet echt iets vinden.
Ik zou het leuk vinden als ik ook eens zo'n poppetje zou kunnen gaan proberen maar er zullen vast wat foefjes zijn die ik dan niet weet waardoor het natuurlijk waardeloos zal worden.

Leonie kun je geen workshop geven want dan ben ik zeker van de partij hoor  ;)

Nee hoor..die poppetjes heb ik echt zelf bedacht (moet mijn nichtje voorstellen he...(met rood haar)!! Samen met Femke (madame gateau) hebben we in de loop der tijd deze stijl ontwikkeld. In geen enkel boek te vinden dus.  ;) Maar.....zijn bezig met een boek.....dus heb geduld!!! :+

162

Echt, WAUW! Zo leuk gemaakt! Heb er geen woorden voor  :Y

163

Oh echt Leonie!!!  :D   een boek jeetje wat lijk me dat ontzettend leuk en wat mooi dat je dat met ons allen wilt delen.
Ik ben heel erg benieuwd wanneer het uitkomt en waar we dat dan kunnen vinden, ik hoop dat je dat ons graag wilt laten weten via deze weg want ik verheug me er nu al op.
Enig iedee wanneer we dat misschien kunnen verwachten?
Dit jaar nog?
O nu vraag ik wel veel hé maar ben er nu zo enthousiast over.
Dankjewel dat je me even op de hoogte hebt gebracht nu heb ik iets om naar uit te kijken.

En ja ik wist wel dat het je nichtje moest voorstellen en heb je poppetjes ook nog nergens gezien maar ik dacht ik vraag het maar even.

164

Hoi Leonie!
Ik vind het echt heeeeel mooi... had het op facebook ook al gezien...
Maar wat denk je... ga je een boek maken?
Ik vind Wendy erg goed, maar als ik eerlijk ben, vind ik jou boetseersels mooier en verfijnder....dus een boek????? Ben benieuwd...

Taartgroetjes Aniet!

165

ooo, ik zie trouwens dat je BEZIG ben met een boek!!! geweldig.... ik ga vast sparen.... ;-)

Taartgroetjes Aniet!

166

Ik was op zoek naar het kettingtaartjes topic en dacht even dat het deze was ivm de hele vele reacties. Nou voeg deze reactie maar toe: GEWELDIG

wat een mooie poppetjes, die uitdrukkingen, de details in de kleding, en ze zijn zo goed allemaal in 1 stijl SUPER gedaan.

167

Wat en supergave taart zeg! Echt heel mooi idee ook. Heb zelf nog moeite om een gewoon formaat taart te bekleden, dus van zo'n enorm gevaarte is het voorlopig alleen nog maar dromen... Maar de foto van het geheel staat in mijn favorieten (voor ooit, later, als ik groot ben)

168

Super!!!!! Wat een geweldig leuke taart!
Hoe meer friemel werkjes hoe beter zeg ik altijd maar... dit is zeker lekker friemelen! Well done!

...Hand over the cupcake!!! ...and no one gets hurt!!!

169

Wow, inderdaad. Respect!!
Wat een mooi boetseerwerk! Niet alleen wat je gemaakt hebt maar ook het gebaar. Erg mooi!

In elk "Miepie" zit een Supervrouw verscholen

170

niet normaal wat een mooi geheel! prachtig stuk voor stuk!
hoe krijg jij die schoentjes zo om die voetjes heen ?!
denk dat de ontvangster niet wist wat ze zag!

171

Zo, eens even kijken of we je aan 8 pagina's kunnen helpen....

wat MEEEEEEGA gaaaaaaf!!!! Jahoe! Te gek zeg!! Ik kan niet wachten tot je boek af is! Dan kan ik later tegen mijn kinderen zeggen: met die beroemde mevrouw mocht ik een keertje een taart maken!  :Y  ;)  :thumb:  :thumb:  :thumb:

172

Supermooi zeg, zo knap geboetseerd :)

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

173 Laatst bewerkt door Hertje (13-07-2012 16:08)

Geniaal, deze taart. Het idee, de uitvoering...  TOP!

Wàt een kijkfeest weer, heerlijk! :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

174

Ik blijf er naar kijken... boetseren kun je leren??? werkelijk fantastisch!!!

hoe houd jij je boetseersels zo mooi helder van kleuren? ik vind de mijne altijd zo dof en groezelig worden...

liefs marieke

175

mariekepieke schreef:

Ik blijf er naar kijken... boetseren kun je leren??? werkelijk fantastisch!!!

hoe houd jij je boetseersels zo mooi helder van kleuren? ik vind de mijne altijd zo dof en groezelig worden...

Ik kleur mijn marsepein altijd met Wilton kleurgel...eigenlijk doe ik niets bijzonders daarmee...

En groezelig?? Heel vaak de handen wassen en afdrogen met tissues of keukenpapier. Niet met een handdoek, want dan krijg je pluisjes!! :)